Semester..

Så det händer ju rätt lite på Bloggen nu som ni märker.. Vi har semester och slappar allt vi kan. Jag sitter så sällan vid datorn och det är därför det blir så lite uppdaterat. Ska försöka skärpa mig, kanske det kan bli lite bättre bara jag börjar jobba igen, men just nu surfas det mest från mobilen (precis som det har meddelandet) och då är det så jobbigt att skriva särskilt mycket.. Jag har en del att berätta ändå, vi har ju mätt Ninja tex och allt som hänt under semestern, som att bilen dog på E4an, så jag ska försöka hinna göra ett inlägg i dagarna..

Sjuk.. igen..

Hela helgen (torsdag till måndag) spenderades på soffan ihållandes huvudet. Jisses vad jag har varit sjuk. Yäck! Och vad jobbigt det är med feber då det är så här vansinnigt varmt ute? Inte kul..

Men resten av familjen har mått bra! Monstret var på kalas hos en dagiskompis i söndags, började som vanligt att tjata om att åka så fort hon klev upp. Vad är det med barn och kalas? De blir helt galna så fort det vankas kalas..

Ninja är det full fart på, tokaggressiv då hon inte får som hon vill, vet inte hur många gånger man har blivit utskälld för att hon inte får mat i munnen nog fort eller om man tar av henne något. Helt galen! Sist jag "fyade" henne för att hon stog och slog på fönstret bara tittade hon på mig först, sedan kom världens harang och så sopade hon till mig i pannan. Längtar INTE tills hon kommer in i någon trotsålder.. Hu..
Annars gillar hon att "smita" nu. Kryper iväg en liten bit, vänder sig om och vinkar, sedan är det full fart in i något annat rum. Extra kul är det om man jagar henne.. Inte klokt vad hon kryper fort! Dessutom står hon själv ibland nu, när hon inte tänker på det kan hon stå utan stöd en stund men så fort hon märker att hon gör det dråsar hon på rumpan. Som en tecknad figur ungefär, ni vet hur de inte ramlar ner i ravinen förrän de tittar ner? Sån är hon.. Supersöt!

Och M fyller år idag!! 35! Gammal gubbe.. ;-) Grattis hjärtat!


RSS 2.0