VAB-helvetet Vår..

Det tar bara ALDRIG slut det här vabbandet? Jag vet inte HUR många timmars VAB vi har tagit ut den här våren. Ungarna (läs: Framförallt Ninja) är aldrig friska. Och skulle de råka bli det så går det bara en vecka så är de sjuka igen. Ge mig SOMMAR!!

Sen sist (vilket är ett tag eh?) har vi mest jobbat som idioter, vabbat och faktiskt lyckats klämma in en veckas välbehövlig semester i Jämtland över påsk. Det var fantastiskt skönt verkligen. Monstret var sjuk på vägen upp med feber och mådde allmänt skit, Ninja blev sjuk där och fick ett besök hos läkaren för ögonsalva. Men vilade gjorde vi iaf!

Vi har äntligen fått lilla toaletten färdigmålad, från grottgrå till ljusblå, och nu fattas det bara att få upp nya lampan, hängare och några smågrejer så går den använda igen. Själva toastolen och blandaren/tvättstället behöver bytas de med men sånt får bara vänta nu. Pengarna sinar för sådana utsvävningar. Vi köpte ju nya kylar och frysar för inte så länge sen och har inte hunnit fylla på sparkontot ordentligt än.
Nästa projekt kommer att bli Ninjas rum, hon ska få flytta ut ur Mammas och Pappas rum till sitt eget och då vill vi ju så klart göra fint först.

På jobbet är det som vanligt extremt.. Jag har bara FÖR mycket att göra och det fylls på hela tiden. Sucks! Jag missade ju London-konferensen med? Inlagd på Danderyds sjukhus för extrem yrsel. Tydligen så har jag lyckats dra på mig Kristallsjukan.. Absolut värsta jag varit med om, förlossning är en barnlek om man jämför, att inte veta vad som är upp eller ner och spy rakt ut om man rör på huvudet? Blä.. Det är bra nu dock, kan bli lite småyr om jag rör på huvudet för fort men inget som där i slutet av mars.. hu.

Sånt är läget.. stressat helt enkelt. Vi vill ha sommar!

Paus på Max i sundsvall på väg upp till Östersund.. man ser hur trött Monstret är. Stackare..

RSS 2.0