Så tyst...

Var tvungen att sätta på radion alldeles nyss, brukar inte ha den på när jag sitter och läser för jag hör den ändå inte när jag är inne i boken.. Men nu ligger båda brudarna och sover (tillfälligt för den minsta) och det tjöt i öronen av att det var så tyst. Man tänker inte på det när man bor här för det är ALLTID något som låter i vanliga fall, det blir liksom så om man bor några minuter från Arlanda/E4:an/järnvägen, men det blir ju bara bakgrundsljud som man filtrerar bort. Men ikväll var det TYST, vet inte vad som har hänt.. och då piper det i mina öron.. Säkert jättenyttigt verkligen..
Men jag märker det ju aldrig i vanliga fall som sagt utan det är mest om man åker hem till Norrland (där det är Å SÅ TYST) tjutet börjar, jag får nästan panik av att ha det så tyst omkring mig och måste sätta på radion/tv:n/mobilen bara för att få något ljud. Det är så ensamt utan på något sätt..

Men i alla fall, anledningen till att jag skulle in här nu var att jag skulle skriva ner att Monstret har stavat ut sitt första ord (som jag har hört) ikväll. Och självklart, med en "tecknad-serieläsande pappa" så var det KALLE ANKA från framsidan av tidningen. Jag vet ju att hon kan i stort sett hela alfabetet redan, men jag visste inte att hon kunde ljuda ut ord! Kul! Får se åt vilket håll det här drar, kanske det finns en bokmal till i familjen.. Jag kunde ju läsa rätt tidigt så varför skulle inte hon?

Halloween

Det är ju den här helgen det.. väl? I morgon tror jag, den 31 oktober.
Vi brukar ju ALLTID glömma bort att det kommer ungar och tigger godis, brukar få ta till "det hemliga förrådet" för att ha något till dem, ha ha! Men i år har M preppat! Han blev så sur ifjol för att ungarna var så gamiga (en liten kille försökte faktiskt ta hela skålen) så i år har han sparat allt överblivet lösgodis eftersom, sen typ i påskas eller något, för att hämnas. He he, ingen har väl någonsin sagt att det är fel med en vendetta, men jag plockade ändå bort påskäggen ur hans lilla samling. Någon måtta får det ju vara.. Funderar på om jag inte måste införskaffa något nyare till de snälla barnen, alla kanske inte förtjänar en tripp till tandläkaren?

Hmm...

Hur förklarar man för sin fyraåring vad det är hon har hittat när man finner en tampong (oanvänd tack och lov) i fickan på dagisjackan?

"Ehm, Monstret varför har du den här i fickan?"
"Eh.. De äj nån som haj tappat den!"
"Jaha.. okej.. Jag slänger den här.."
"Vaffö då?"
"För att det är defenitivt inget DU ska ha i fickan.. Det är lite äckligt.."
"Vaffö då?"
"För att det är en mammagrej. Mammor använder såna när man.. eh.. Alltså, du vet när mamma.. hmm.. Äh, kom nu så går vi till dagis."

Två månader till jul.. nästan..

Helgen speedade förbi som vanligt.. Massa ärenden på lördagen innan festen i Barkarby och M:s syster med familj på besök på söndagen..

Glömde ställa om klockan.. Förvirrande när man gör det.. Men nu är vi på rätt tid igen! Jag hatar sommartid, fattar inte varför man måste ställa om klockan, det gör mig bara irriterad och trött, man hinner knappt ställa om sig förrän det är dags att vända tillbaka till vintertid igen heller! Funderar på om jag ska skapa en protestgrupp mot den kanske? Namninsamling mot ljusare tider!!

Ninja är rolig nu, eller ja hon sover ju typ bara på dagen så hon är ju inte rolig på det sättet direkt, men hon börjar greppa saker och fatta att hon har händer. Jättesöt!

Two damned qutest girls ever...

Good genes I presume?


frEhdaah..

.. som Monstret uttalar fredag, lite genom näsan liksom.. Hon säger även elj, öhga och veäg.. Riktig liten förortsbrutta!

Sorry att det har varit lite klent med uppdateringar den här veckan, men jag har varit på riktigt (ordet jag tänker använda passar sig inte riktigt i offentlig text så jag gör lite stjärnor här så får ni fylla i något lämpligare) ******* humör den här veckan och det gick inte över förrän igår.

Veckan har ändå varit helt händelselös så ni har inte missat något.
I morgon ska jag i alla fall iväg till Barkarby och hem till en tjejkompis från jobbet som har bjudit dit hela "jobbgänget" för en kväll.. Ska bli så vansinnigt roligt och nu hoppas jag att humöret håller i sig över helgen iaf.

Ikväll är det bara jag, Monstret och Ninja hemma eftersom M jobbar så vi ska ha lite fredagsmys och slappa i soffan. Det är väl något kasst att titta på.. Annars får det bli Lazy Town, Kalle Anka, My little pony eller någon annan av Monstrets filmer istället.

Ska floppa tillbaka till min senaste fanfictionbok (det har blivit en del läsande gjort de här månaderna) nu och vända några sidor till innan Ninja vaknar och vill ha middag. Sen har jag lovat att Monstret ska få tillbaka datorn eftersom hon ville surfa Bolibompa-sidan igen, vi behöver verkligen köpa en dator till för det börjar bli irriterande att dela och det kommer ju bara bli värre ju äldre döttrarna blir dessutom. Men jag ska ändå rita lite mer på en tatuering jag började på igår (en phoenix, ni vet fågeln som uppstår ur sin egen aska, fenix heter den väl på svenska?) så det gör inget, nice att ha fått lite tid över för att hinna göra det med, behöver underhålla den delen av hjärnan mer.
Jag har dessutom börjat sakna min tungpiercing mer och mer sen jag tog ut den, funderar lite smått på att göra en ny (förlåt mamma!), men det är så jäkla jobbigt att tokläspa i två veckor innan svullnaden har gått ner ordentligt. Å andra sidan kan jag inte göra någon som syns heller, kontorsarbetare som man är.. Ska tänka på det ett tag till och bestämma mig sedan.

Hemskt ledsen..

att det inte uppdateras något här nu.. Jag är bara verkligen inte på humör..

Liten status:
Monstret är lite snorig och hostig men annars är förkylningen över, hon kommer nog vara sån tills i vår..
Ninja är världens gulligaste lilla fis som bara hänger på och sköter sig utmärkt!

Helgen svepte förbi utan att lämna något avtryck, rätt tråkig vanlig helg.. Inget nytt!

Defentivt en tumsugare till!

Jag har lyckats avla två.. Båda döttrarna är härmed tumsugare, varav den minsta har börjat tidigt. Så fort hon är det minsta hungrig och otålig så åker handen in i munnen och nu har hon flera gånger fått tag på bara tummen. Det är skitgulligt så klart men ändå.. Nappen fortsätter dock vara vår viktigaste "skrikpropp" ett tag till!

Monstret mår verkligen inte bra, hon är inte direkt sjuk men trött och grinig, vill inte gå till dagis och sover dåligt. Nu spelar ju själva "vill inte gå till dagis" så stor roll eftersom jag ändå är hemma och jag har henne gärna hemma lite, men det gör mig lite förvånad eftersom hon ÄLSKAR dagis i vanliga fall. Hon kanske bara är trött och vill vila, verkar som om förkylningen har tagit hårt på energin hos henne. Vi har bara tagit det lugnt nu några dagar och slappat i soffan, målat och spelat dataspel, inget direkt ansträngande så får vi se om hon repar sig.

Ninja har fortfarande sovit rätt ok (när hon väl somnat) och drar nästan 6 timmar i stöten på natten, får se om det håller i sig, men tre av fem nätter ser ut så nu i alla fall.

Det är vackert här nere nu (eller här uppe, beror ju på var man bor, men Stockholm är "nere" i min värld), kalla, klara dagar och höstfärgerna sprakar! Måste införskaffa lite vinterkläder till Dotter Nr. 1, hon har ju gjort en växspurt i sommar och det finns inte en chans att hon kommer i sina från i våras. Det är samma sak varje år, varför väntar man till sista sekund innan man kommer på att man måste ha nytt? I'm so stupid!

Va f-n? Snö!! *yiäck*

HUR deppig kan man bli? SNÖ? NU? Blä..

Utanför köksfönstret i morse..


Tur nog så smälte det bort fort, men bara tanken på att det funnits.. Näe..

Idag har M varit till tandläkaren med Monstret, hon hade inga problem alls utan allt var bara fint.

Ninja har varit på läkarundersökning och där var också allt fint. Hon har dessutom vuxit lite till, är numera 60,5 cm och väger 5710 gram..

Vi har dessutom varit och tittat på lägenheten som var helt ok och skulle vi få den så tar vi den!

En till.. en blå..

He he.. Nu kom det visst ut en pärla till.. En blå den här gången.. Ha ha ha!! Monstret vågade inte berätta att hon hade stoppat in en till innan den gula. Tur nog så kom den ut av sig själv nu i alla fall, återstår att se om det är fler, även om hon säger att det inte är det.. Rackarns unge! Fast jag gjorde samma sak när jag var liten, men å andra sidan vem har inte gjort det? Ha ha ha!

Pilutta dig!!

Har just haft ett Madicken-moment här.. Fast Monstret körde på en gul plastpärla istället för en ärta i näsan, ha ha ha! Tyckte att det blev väldigt tyst på pärlplattefronten, alla vet ju att då det blir tyst är det något på gång väl? Mycket riktigt..

Update:
Ska bara tillägga att febern har gett med sig och är nere på nästan normal temp igen, hon var jättevarm inatt och yrade runt (hon pratar alltid mycket i sömnen då hon är sjuk) och vid två satte hon sig rakt upp i sängen och började berätta vad hon drömde.. Ha ha, jätteknäpp! Men nu är det ok igen, får se om det blir ett omtag ikväll igen, blir ofta det.

Just ja..

Glömde berätta! Ninja sov sin första hela natt igår, från halv tolv till 6!! Jag gillar det här barnet, tror inte man hade kunnat få en snällare unge, eller så är det bara för att jag bara har Monstret att jämföra med som defenitivt har mer av M:s rastlösa gener i sig och var mycket kinkigare när hon var bebis. Ninja har inte ens en lika stark röst som Monstret (de kallade henne "Sirenen" på dagis av en anledning bara så att ni fattar på vilken nivå det är) så man får inte lock för öronen bara för att hon gastar heller, rätt skönt som omväxling!



Söta, söta, söta!!

Feberbarn

Har just varit in i sovrmmet och stoppat om Monstret igen. Hon har feber och mår bara skit.. Hon får alltid så hög feber med då hon blir sjuk, man blir orolig varje gång, nu är hon sådär så att det riktigt gör ont i fingrarna av att ta i henne. Stackars liten..


Hur pucko får man bli?

Vi ska iväg och titta på en lägenhet, har inga större förhoppningar att få den eftersom vi är på elfte plats, men vi vill ändå se den eftersom den ligger i ett område vi funderar på om vi verkligen vill bo i. M ringde till hyresgästen som bor i den idag för att boka en tid när hon började babbla om att den som låg etta på den redan hade varit där och sett den och att eftersom de ville ha den så ville hon inte låta fler komma dit "eftersom hon inte ville ha en massa folk springande där".. Ehm.. För det första, det spelar ingen roll om den som ligger etta vill ha den eller inte eftersom det beror på om de har ekonomi för den om de får den eller inte, för det andra så går inte anmälningstiden ut förrän den 16 och då måste man ha gått på visningen för att få svara ja (det är inte först till kvarn som gäller här inte), för det tredje så BO FÖR F-N INTE I HYRESRÄTT OM DU INTE VILL VISA LÄGENHETEN DÅ DU FLYTTAR UT!! J-a pucko!! Jag blir så irriterad!! "Vill inte ha en massa folk springande".. Vem bryr sig?

Vi ska i alla fall dit och titta på den på tisdag och svarar ja om den känns ok.. Det kan ju mycket väl hända att de som ligger innan inte har jobb, ekonomi eller att de helt enkelt inte vill ha den? Vi vill i vilket fall som helst se hur fyrorna där ser ut så vi vet tills senare i sådana fall.

Idag har varit en städdag, hela lägenheten har torkats, tvättats och dammsugats.. Skittråkigt men behövligt! Monstret är lite sjuk, lite feber och jättetrött, får se om det passerar utan några värre utbrott eller om det kommer att bli en tung vecka det här.

Igår slappade vi mest bara, jag var trött efter kvällen innan och M jobbade på kvällen, skönt att softa i soffan med småbrudarna en lördagkväll, chips, läsk och körslaget stod på schemat!

Och kvällen innan spenderades ju som sagt på chokladmässan och senare på favriskrogen som ligger på Malmskillnadsgatan (någon som känner igen den gatan av andra anledningar?), SOFT Bar och Kök heter stället. Vi har kommit och gått där i flera år och man går aldrig därifrån besviken, lagom sunkigt, lagom blandning på folk, lagom trevlig personal, oftast rätt ok musik och dessutom lite underhållning i att gissa vilka av tjejerna på gatan som är horor och inte (lite seriöst så är det faktiskt tyvärr så att det finns några stackare kvar). Dessutom så kan det ju aldrig gå fel med rätt umgänge, Karro (Bästis) och Nilo, vi har fruktansvärt roligt ihop och de känns nästan som en förlängning av mig själv. Som jag sa till Reservdelsman R, det är en seriös Ida-överdos i det sällskapet, ha ha!! Karro har förresten några bilder på sin blogg av chokladbröllopsklänningarna de hade ställt ut på mässan, faktiskt rätt coola, kolla på dem!

Chokladfestival!!

I kväll är det dags för årets chokladfestival på Nordiska museét!! Jag och girlsen från jobbet var ju dit ifjol med och nu är det dags igen.. Titta, smaka och skratta iväg några timmar innan man stapplar ut därifrån med ett lätt illamående ringande i bakhuvudet. Det här året har vi i alla fall lagt upp en strategi, hoppa över de små pluttarna och smaka inget i onödan, ifjol var man ju redan mätt när vi upptäckte avdelningen med den riktigt goda chokladen. Vi får gå varvet åt andra hållet istället eller något..


RSS 2.0