Tungt..

Jisses.. Det går trögt nu.. Jag är trött och halvsjuk, M är trött och halvsjuk, Monstret är pigg och halvsjuk och lilla Ninja är superpigg och halvsjuk.. Ser ni en röd tråd här eller?

Dessutom så räknade vi ihop de pengar som ska ut den här lönen. Vi kan väl säga som så att i juli månad är extrapriser vår bästa vän. Jisses vad det är dyrt att flytta.

Lugnt igen..

Nu är kalendern proppad med grejer att göra framöver och ändå så är det rätt lugnt. Allt är riktigt roliga grejer som jag har sett fram emot och det tar ju eggen av stressen som är på jobbet där det är absolut galet så här på sommaren..

Tårtorna skickades till Nyköping med M och Monstret i fredags och jag och Ninja tog det lugnt hemma. Hon är fortfarande jättesjuk även om det kanske börjar vända nu och jag är glad att vi inte släpade med henne någonstans utan att hon fick vila.

I lördags var det en jätteshoppingtripp till Willys i Rotebro på schemat, vi har ju större frys nu och kan storhandla på ett helt annat sätt. Igår gjorde vi absolut ingenting.. Väldans skönt.. Låg i soffan med huvudet i M:s knä och har världens stelaste nacke idag, men det var det värt! :-)

HUR tänkte jag egentligen?

Igår efter jobbet så följde jag med Bästis in till hennes tatuerare och efteråt gick vi och tog en öl och pratade bort någon timme. Jättemysigt!

Problemet kom när jag väl var hemma och skulle börja lägga ihop tårtorna.. Precis när jag satte visparna i chokladmoussen kom M på att han inte köpt någon grädde.. Och det hade ju som jag glömt med. Attans! Det är ju inte sirekt så att man kan kila över till grannen och låna tre liter grädde vid 10 på kvällen.. Jag får gå hem lite tidigare idag så jag hinner göra klart dem..

Hinner inte med..

..att uppdatera bloggen så mycket som jag skulle vilja just nu. Det är bara en massa med lägenheten, barnen, jobbet och annat som tar tid.

Lilla Ninja är superförkyld och har världens otur.. Hon vill lite mer än vad hon har balans till och slår sig HELA tiden, senast var i morse då vi satt på banken och hon snubblade in med huvudet i stålbenet till bordet, stor illröd bula mitt i pannan och en jätteledsen liten tjej. Igår gjorde hon ett svandyk från sängen och fick ett blåmärke i nacken där hon slog i nattduksbordet. Det är så läskigt när hon ramlar så här med, man är ju rädd att det ska gå sönder något i henne, men det är ju tur att de är tåliga än då de här små. Vi hoppas på lite mer balans så hon får det lite lättare.. Annars tycker man ju att hon hade kunnat lugna sig lite med "jag ska börja gå"-andet, hon är ju bara nio månader än lillfisen.

Monstret hon är skiftande i humör som vanligt, hon har definitivt fått pappsens stormiga humör och får ordentliga utbrott då saker inte går som hon vill. Tur att hon är så söt ungen så man inte får för sig att kasta ut henne. :-) Växt på längden har hon med, hon är säkert uppåt 110 lång nu, verkar bli lång som sin mamma iaf! Lång, tjurig och argsint som mamsen.. :-)

Annars gör vi inte så mycket, försöker mest flyta runt lite och ta det lugnt. Jag är mitt i ett jättetårtbak. M:s systerdotter tar studenten på fredag och jag har lovat henne att jag ska göra tårta, tre stycken faktiskt.. Tänkte att det skulle bli vita med massor av gula rosor, men så märkte jag när jag gjorde en provtårta till min födelsedag att den gula färgen var lite torr och slängde den. Problemet var bara att min internethandel som jag köper färg av har semesterstängt i två veckor och där rök min fina gula plan..
Det får bli ljusrosa rosor istället, blir också fint, nästan lite finare.. Men inte så "studentigt" kanske, vilket är lite trist. Jag hoppas att det går bra ändå.. Så ikväll ska jag hem och modellera rosor. Hade tänkt att göra det igår egentligen och följa med en kompis på bio ikväll men det blev för sent igår kväll och jag hann inte. Så är det ibland.

Tyvärr kommer jag inte kunna smaka på tårtorna när de är klara eftersom vi inte kan vara kvar till middagen på kvällen, skulle aldrig gå att åka hem så sent med Ninja, sist åkte vi hem vid sju på kvällen och hon skrek hela vägen från Nyköping till Stockholm. Inte en upplevelse jag utsätter henne för igen.. Vi kan liksom inte sova över heller.. Var ska vi lägga henne? Hon kan ju inte sova i vagnen (vilket jag inte heller skulle utsätta henne för, hon är för stor och skulle ramla ur) och vi kan inte ha henne sovandes med oss och Monstret. Hon somnar inte så och även om hon gjorde det så sover hon aldrig särskilt länge om hon inte ligger själv. Helt tvärt emot Monstret som alltid skulle sova typ PÅ en..
Vi tänkte åka ner och uppvakta vid utspringet i alla fall men nu verkar det som att jag och Ninja får hoppa det med.. Hon är ju så förkyld stackaren och det blir bara värre, vill inte veta hur hon kommer att må i slutet av veckan med tanke på hur hon är nu. Verkar iofs inte bättre för resten av familjen, både jag och Mattias är rätt hängiga med ont i halsen, ont i huvudet och varma. Hoppas det inte blir värre.. Då får jag väl baka tårta med munskydd och handskar.. Vi får se.

Bild på provtårtan jag hade med till jobbet, ärligt stulen från Bästis..







Idag är det ingen vanlig dag..

För idag är det miiin födelsedag..

Jajamensan.. Idag blir man hela ehm.. 23 år.. :-)

Hemma är allt lugnt. Mamma var nere i helgen och jag och M var ut på spökguidning och middag inne i stan i lördags. Jättebra kväll var det!! Supermysigt!

I söndags firade vi mors dag och lite minifirande för min fösslessedag eftersom mamma inte är här idag. Monstret gjorde jordgubbstårta tillsammans med momma (det MÅSTE vara jordgubbstårta när jag fyller år, tradition), den såg lite vinglig ut men var supergod!

Sen har jag mest bakat tårta.. Lovade att ta med en till jobbet så det har jag gjort nu. Släpat den ända hemifrån på tåget och bussen.. Hoppas den är god med nu bara, för den tog lång tid att göra, en tårta tar dryga 8-9 timmar att göra från start till färdig. Rätt saftigt.

RSS 2.0