Vet att det händer lite nu..

Men vi har inte fått in något bredband i nya lägenheten än..

Snabb resumé:

Monstret är lite grinig, saknar sitt gamla hem men sover i sitt nya rum på natten.
Ninja står, går längs kanter, har stått själv utan stöd, klappar i händerna och har fått två tänder!!

Tänkte bara flika in att..

.. vi har lite mycket annat att göra nu så bloggen kommer att få vänta. Dessutom så har vi ju flyttat in i nya lägenheten (btw, flytten gick superbra och den gamla lägenheten är urstädad) och där finns det varken dator eller nät än, allt ligger i lådor! ;-)


Seeeg..

Jag får INGET gjort alls.. Känns som jag har suttit och bara stirrat en hel dag..

Ska snart ta och dra mig hemåt, slappa lite innan vi tar det sista flyttpackandet i morgon, snart är det dags!! Nära, nära.. M har varit på HSB och betalat våra medlemsavgifter och fått en massa papper, vi är officiellt hsb-medlemmar nu. Massa vuxenpoäng blir det!!

Ni glömmer väl inte att kolla min twitter? Där är det lättare att följa dagarna eftersom.. :-)


Sjuk Bästis!

Helt tomt på jobbet idag.. Bästis är hemma sjuk med feber, stackars! Till och med gubbarna runt lunchbordet tyckte att det var tomt (och tyst ;-) )..

Jag skickar lite godis så du blir glad darling!


Veckan som gått..

Då tar vi senaste veckan igen då, jag ska försöka bli lite bättre på det här med uppdateringen men det är lågprioriterat..

Vi har jobbat (eller jag har varit jobbet och Mattias packat lådor och tagit hand om barn men same shit different name) och vi har klappat ihop lägenheten i lådor. Sammanfattat.

Gud vad skit man har samlat på sig! Vi har typ 70 lådor eller något och ändå är det grejer kvar, fattar inte hur vi har fått plats? Men nu börjar det mesta vara borta..

I torsdags var vi ut med jobbet, till Norra Brunn, och hade en tokrolig kväll! Jag har inte skrattat så mycket på en kväll på väldigt länge.. Maten där är inte så jättekul, men underhållningen desto bättre, bäst var Hasse Brontén (före detta SÄPO och konverterad komiker om ni undrar) som hade en riktig topp och var tokrolig! Äh, jag lägger in en bild för det är ändå ingen som kommer ihåg hur han ser ut..



Ja, vad mer.. Jag har köpt en ny mobil! Very nice!
Min gamla började tappa ljudet i tid och otid (jäkla trist när man mitt i ett samtal inte hör vad den andre säger) så det var dags. Hur kommer det sig att mobiler bara håller i två år numera?

En HTC Desire blev det, har haft ögonen på den ända sedan januari, och jag är sjukt nöjd. SJUKT nöjd!



Det är därför jag kan uppdatera oftare med twitter nu efteråt, det ligger i mobilen, likaså facebook och gmailen. Me like!

Och jag har äntligen beställt glasögon! Med tanke på att jag börjar märka av att jag ser sämre och att jag har konstant ont i huvudet var det inte en dag försent! Ett par riktigt nördiga med tjock svart båge (det var dem eller ett par "jag är en sekreterare i en amerikansk porrfilm"-bågar jag valde mellan), beställde över nätet så det inte blev så dyrt. Bra idé för mig som är helt värdelös och slarvar bort (alt. kastar i golvet) det mesta jag äger, kan bara köpa ett par nya!

Ninja

Lilla fröken har haft en spurtvecka och gått från typ ingenting till att resa sig utan problem, gå runt bordskanten och krypa på knäna! Stora tjejen!! Krypet gick superfort, hon krälade lite framåt innan hon tog i och reste sig upp på knäna och voíla.. Knäkrypande bebis! Det var lite som den här planschen med människans utveckling där man ser hur det utvecklas från apa till "kontor" i steget.

Twitter



Eftersom Karro klagar på mig om att jag uppdaterar för sällan numera (har lite mycket att göra) så har jag startat ett twitter-konto som kommer att fungera bättre under veckorna. :-)

Follow me on: iamia01

Senaste veckan..

Har varit Hell on wheels.. Jobbat mycket, stått i ändlösa köer för pendeltågen inte gått, försökt hinna med att träffa barnen, packat lite mer lådor, handlat.. Bleh! Hoppas nästa blir bättre!

Pendeltågskaoset berodde på att det var fel i ställverket i Helenelund (inside information) och vi blev strandade i över två timmar på en trottoar i Ulriksdal tillsammans med ungefär 1500 pers till. Rätt segt eftersom det inte kom mer än fyra ersättningsbussar på den tiden, de andra satt fast i en bilolycka på E4:an. Typiskt! Lånar bild av Karro (tack och lov att vi var två som stod där, lite roligare med sällsis).



Dessutom var det ett pucko framför oss som var rätt underhållande ett tag. Hon var av typen 40+, överslingad, för trånga stilettklackar och gnällig röst. Hon hade världen utlägg, "E´re nån som vill splitta en taxi elle? Ingen? Men åhh Sverige är så kefft! Sverige är så KEFFT! I USA.. där.. i New York har ju tunnelbanan gått typ flera hundra år och det är aldrig nåt fel! Typiskt att jag skulle ta min kjol till jobbet just idag me!" *platta till håret*
Som jag sa.. Pucko!

Crawl

Hon är galen nu lilla Ninja.. Inte en lugn stund! Hon kryper runt, reser sig mot möbler, kryper från sittande, klättrar snart ur gåstolen och är dyngförkyld och således rätt aggressiv. DESSUTOM har första tanden tittat upp.. Som grädde på moset!

Förorten är inget för de veka.. Hårda brudar ska det vara!



RSS 2.0