Monstret 8 år!

Inte klokt.. Det är inte klokt vad fort det går! Jag har en glad och lycklig numera 8-årig dotter som har haft alla polare här på kalas idag. Wii, pärlarmband, cupcakes, tårta och allmänt bus.. En ordentlig födelsedag!




Ja..

Jag har så mycket i huvudet nu.. Yrsel för det första, men det verkar som att den sakta, sakta börjar ge med sig. Men allt annat, jag håller så mycket i tankarna hela tiden, jobbet och allt jag måste tänka på där, barnen och skolan, kommande barnkalas, renovering, räkningar och pengar..
Och samvetet, det evigt gnagande samvetet över allt man inte hinner med. Eller allt man skulle vilja men inte har tid med, eller tar sig tid med, som är så populärt att säga. Man "hinner inte" för att man inte tar sig tid.. Bullshit säger jag, den som säger så jobbar inte 8 timmar om dagen och pendlar 2,5 i alla fall.. Vill man sen hinna träffa barnen och sova de timmar som behövs slå hinner man fan inte, så det så!

Nu är jag alltså inne på min fjärde snusfria vecka och den här var tung, nästan värre än den första.. Skumt. Men det gör det inte lättare att hantera allt det där i huvudet samtidigt, jag tycker helt enkelt att det är för mycket nu, jag vill vara ledig. Jag behöver vila, luft och sol! Ge mig!

RSS 2.0