Ahh.. Lördag!

Skönt med helg! Fick sova ut i morse, även om det inte blev massor av timmar av sömn eftersom jag inte kunde somna i natt.. Funderar på om jag ska skaffa mig en jättestor hammare och slå mig till sömns istället fr att försöka på det normala sättet, kanske fungerar bättre? Eller kanske sticka ut öronen så jag blir döv? Billigare än att bygga till ett till sovrum så det blir tyst.. Något att tänka på.. Eller kanske inte?

Monstret och M är på Barnens Hus as we speak, klagar inte över att jag missar det eftersom det här är "massor av skrikande barn"-dagen lördag där. Vi behöver en ny gåstol till Ninja eftersom hon har rejsat av ett hjul från sin, hur hon nu lyckats med det. De åkte direkt dit från frisören dit vi äntligen fick iväg Monstret, hon har sett ut som Plupp alldeles för länge nu så det var verkligen dags. Jag väntar precis på att Ninja ska vakna och få lite käk så vi kan åka på affären när de kommer tillbaka sedan. Borde städa faktiskt, men det är så sjukt tråkigt.. Skjuter upp det lite..

Sen är det ju Melodifestival ikväll!! Om man nu orkar se det, det har ju varit helt VÄRDELÖSA låtar med de senaste gångerna, jag är besviken..

Kuddkrig!

Äntligen börjar förkylningen släppa, idag är jag rätt pigg även om jag sov ruskigt lite i natt. Hade världens huvudvärk hela natten och hostade hela tiden, riktig rethosta som inte hjälpte huvudvärken ett dugg. Dessutom så låg en gnällig Ninja i sin säng och snurrade runt, kuddhoggaren Monstret brevid mig i sängen och sparkades och M bortanför henne och snarkade så hela sängen vibrerade. Hur sover man då? Somnade inte förrän efter att M klivit upp för att gå och jobba i morse vid fem och sedan vaknade kidsen vid sju såklart, inte kan de sova till åtta då man är ledig hela dagen?

Sen tycker vi lite synd om stackars lilla mamsen nu.. Hon ligger hemma med vinterkräkan efter att en unge kräktes på henne på dagis (yäck), hela avdelningen med barn och personal är tydligen hemma, läskig magsjuka det där. Det är ju det värsta som finns med, magsjuka alltså, jag har hellre ont någonstans än att må illa. Anlag för åksjuka borde vara bidragsberättigat så mycket åksjuketabletter man får köpa bara för att inte må illa på båtar, tåg och i bilar!

Ha ha, glömde nästan när vi ändå pratar kräks hära.. I natt innan Ninja somnade och efter sista maten så hade vi ett "Americas funniest"-moment! Jag skulle skoja med Ninja och lyfte upp henne som ett flygplan när hon bestämde sig för att lossa lite extravälling.. Rakt i ansiktet på mamma! Ha ha, vilken chock! Så jäkla äckligt!! Och sen kunde jag ju inte låta bli att skratta heller, åtminstonde tills att jag torkat rent såpass att jag kunde dra ett andetag och kände lukten.. Alltså någon annans vällingkräks i näsan och ögonen gjorde inte under för min lättkräkta person, snabbt in på toan och tvätta ansiktet med tvål.. Och tack och lov att jag hann stänga munnen iaf.. Och att ingen annan var vaken, ha ha, det var inget jag hade velat ha på kort för allmän underhållning!



Ninja

Lilla fis var till bvc med pappa igår eftersom jag fortfarande är sjuk och knappt orkar röra mig från sängen till soffan.

Hon var iaf 70 cm lång och vägde 8010 gr, stora tjejen!

Hon vänder sig lätt nu, utan att fastna med armbågen under sig, krälar runt lite och leker med sina leksaker innan hon blir arg för att hon inte tar sig framåt. Söt!


Lovis Ketty Amanda

Så har ju lilla Ninja blivit döpt! Det var i Odensala kyrka lördagen den 13 februari, jättefint litet dop och hon var superduktig, inte ett enda gnäll i kyrkan utan bara all smiles!



Monstret var en liten ängel med, fick hålla ljuset och var superduktig!



Vi hade lite missöden innan det kom igång, Mattias syster ramlade i trappan och drog axeln ur led så de fick åka till akuten, Prästen var sen för han hade skurit sig, kantorn sjöng lite falskt.. He he, men förutom det var det jättemysigt! Vänner och familj, duktiga barn och gott fika! Ceremonin var ganska kort men vacker och Monstret blev lite orolig när prästen skulle ta vatten på Ninjas huvud, "han gör väl inte illa henne?", storasyster som hon är.

Till dopkaffet hade vi smörgåstårta från Lindius som var helt superb och jag gjorde egna gräddtårtor (rosa såklart, med choklad och hallongrädde i). Massor av fina presenter (tack alla!) till både Ninja och Monstret, i stort var det ett perfekt dop!


Senaste två veckorna..

Det har inte hänt så jättemycket de senaste veckorna, vi har haft dop för Ninja och det får ett eget inlägg efter det här.

Det har ju snöat en del? Ha ha, det är helt kaos här när det snöar så mycket.. I lördags var jag till en kompis som bor i Hjorthagen på filmkväll, inte direkt bra val av dag eftersom det vräkte ner snö och tågen var jättesena. Men vi hade tur både på väg dit och hem eftersom de var så sena att de nästan gick i tid igen, även om vi fick springa den sista biten till natt-tåget för att hinna med då vi kom ur tunnelbanan och skulle byta till pendeln, man vill inte missa tåget då det är halvtimmestrafik och snöstorm. Men när jag kom ut hit var det inte så kul längre, de röjer ju inte snön på nätterna utan det var bara att pulsa hem i drivorna som blåst ihop.



He he, hoppas du inte ska någonstans i morgon..



Men direkt efter snöpulsandet på natten bröt min jäkla förkylning som legat och grott ut och nu är jag halvdöd.. M är hemma från jobbet idag och i morgon eftersom jag knappt orkar kliva upp ur sängen utan mest bara sover. Sover och hostar och feberfrossar och sover lite till.. Härligt!

Monstret vill ha sommar!


Kommer..

Det har ju som varit lite tomt här ett tag.. Har haft en massa annat på gång. Men jag SKA uppdatera, bara jag får tid.. och lust.. ;-)

Resultat..

Åkei.. Efter melodifestivalen här då.. Jag är glatt överraskad! Det var ju BRA! Nästan alla låtar var bra (Jenny Silver? VAD var det där? Bleh..), programledarna var bra och resultatet var bra. Förutom att Linda åkte ut.. HUR gick det så? Jag ville ha den med!

Och Dolphan är min nya idol.. Fy fasen vad rolig han var.. hAAAn... prATAR.. JU... som... en.. sUUper.. hjÄLTE!! Ha ha ha, M höll på att bli galen för jag skrattade så mycket men seriöst hur kunde jag låta bli? Har ni sett filmen "Superhjältar"? Han lät precis så.. Men tonhöjning i slutet av orden, paus för effekt och allt.. Otroligt roligt! Dessutom drev han ju så mycket med sig själv! Som sagt.. min nya idol!


Melodifestival!!

ÄNTLIGEN!! Min favoritdel av året har kommit (förutom att det är snö nu då, den räknar jag helt bort ur "favorit")! Melodifestivalen börjar idag! Ska ni se?

Idag har vi varit upp till Eurostop och haft en liten shoppingspree.. Vi behövde lite nya kläder till kidsen och M behövde till dopet. Jag skulle oxå ha haft något till dopet nästa helg men allt är ju så FULT!! Vad är det för kläder nu? Dåliga material, fula skärningar och fula färger.. Har aldrig gått i en affär och inte ens sett något värt att titta på men idag tror jag inte jag tog i ett enda plagg, shit vad fult.. Får ta något ur garderoben.. Behöver klippa mig med, håret växer som ogräs och det ser ut som jag har en sliten mopp på huvudet. Monstret skulle behöva en med, hon ser ut som plupp.. minus den blå färgen..

Oooh, jag har en "Ida hatar" med.. Har ni sett den nya reklamen för Hitta.se om att telefonkatalogen är död? VARFÖR pratar Döden finlandssvenska? Inte *** kan jag tro att "The Grim Reaper" är kompis med mumintrollen ändå? Stör mig så jag blir tokig!!

Trött, halvsjuk och helt lej..

Ingen bra vecka det hära.. Jag är trött, har sovit ungefär 7 timmar nu på över två dygn, tyvärr inte i sträck utan en timme här och där. Ninja är lite hostig, gnällig och sover risigt, vilket betyder att jag knappt sover alls. För att inte prata om hur otroligt dålig i magen hon är.. Bytte en bajsblöja i morse som var så vidrig att ingen i hela världen skulle behöva göra det en timme efter de vaknat. Dessutom så läkte det i ryggen och hela skötbordet samt bebisen var vackert senapsfärgade, suck, seriöst hur äckligt får det bli? Dessutom så har ju ungen problem med att ligga still och tokrullade sig som en liten ål, fick ta henne över till handfatet och tvätta av henne, finns inte en tvättlapp i världen som skulle rå på det där annars.

I natt så höll det även på att bli en sambo mindre i hushållet med, jag funderade seriöst på om jag skulle kunna kväva honom med en kudde utan att väcka Monstret som sov bredvid..
Ninja hade äntligen somnat och jag hade lagt henne i sängen för att jag skulle kunna gå och duscha och få några sjukt välbehövliga timmars sömn själv när M fick ett snarkutbrott och väckte henne. Alltså vore det inte för att jag var så trött tror jag att jag faktiskt HADE kvävt honom med kudden men nu nöjde jag mig med att kasta den på honom (HÅRT) innan jag tog lilla fröken "klarvaken och vill leka" med mig upp igen. Det lustiga är att M inte ens vaknade till av det, han sover så djupt, jag blir avundsjuk.. Jag vaknar av minsta lilla ljud, ett knäpp i huset och jag är klarvaken. Hopplöst. Dessutom har jag så svårt att somna om det är något som låter, inte helt optimalt inatt när jag faktiskt tagit mig ner under täcket och Monstret gosade in sig brevid mitt öra med pip i näsan! Ni vet sånt där som man kan reta ihjäl sig på, när någon är halvtäpp i näsan och det piper när de andas? Lägg till en snarkande sambo, ett knäppande element, en snurrande bebis och voilá.. Jag kan inte sova! Tacka vet jag öronproppar, synd att det är så obekvämt bara, men de gör sitt jobb tack och lov..


Hello lifesaver..


RSS 2.0