Badfredag och kalasshopping

Igår plockade vi upp monstret på dagis och åkte till badet. Det var jätteskönt och monstret var jättetuff och hoppade i på en gång! Hon hamnade under vattnet flera gånger med och bara frusthostade lite och studsade iväg igen, inte rädd eller ledsen, det var nog mamma och pappa som fick mest panik då det hände. Hon blev dock supertrött efter allt hoppande och hundsimmande så hon somnade i bilen på väg hem och sov tills i morse. :-) Nästa gång ska vi ta med pyjamasen och byta om direkt där, se till att hon har käkat något ordentligt innan med så vi bara kan bära in henne till sängen. Men det var så kul att se henne, vi badade väl typ en timme och hon blev skitsur när vi skulle gå upp så jag har lovat att vi ska åka dit igen.

Monstret käkar en banan och dricker Mer efter badet, hon frågar just vad det är som låter (radion) det är därför hon har så rolig min.


Den här veckan har gått så sjukt fort, har jobbat massor och därför har uppdateringen varit mer än halvdan om man säger så. I torsdags hade vi jullunch för alla kunder på jobbet och jag stod i en monter och visade ett it-verktyg vi har, vilket gick rätt bra (jag kunde iaf svara på alla frågor jag fick och det räknar jag som framgång). Massor av julmat blev det med, så där så man inte vill se sill, lax eller skinka någonsin igen..

Idag har vi varit i Väsby och köpt en födelsedagspresent till Meja som Monstret ska till på kalas nästa lördag.. Japp, nu har åldern kommit då de ska börja ha kalas för dagiskompisarna. Det är det värsta monstret kan komma på när hon tycker att jag eller M är dumma.. "Då får du inte komma på mitt kaaalaaaas!!!" Jag anser i och för sig att det är ett något tomt hot eftersom det knappast blir något kalas om inte vi får komma, men för henne är det stort. Det ska bli kul, Mejas mamma är jättemysig så det känns inte särskilt jobbigt och Monstret är eld och lågor.

Vi hade lyx-middag idag med som vi varit sugna på jättelänge, (med viss reservation för felstavning) Moules Marineé, färska musslor med strips och aioli. Inte dumt alls! Monstret provsmakade (det gör hon alltid) men tyckte inte att det var någon hit så hon fick köttbullar istället.





Måste visa den coolaste julbelysningen jag sett på länge med, på en gård lite längre bort från oss har de lindat in ett helt, ordentligt stort, träd med vita lampor. Det är så otroligt vackert så det är inte klokt! Synd att man inte kan få det lika bra på bild som det är att se det live!


Ser ut som ett fyrverkeri så här nästan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0