Julen 2008

Ja julen.. Vad var karakteristiskt för den här julen? Alla har varit jätteförkylda och ingen var sugen på julmat, Monstret trotsade nästan ihjäl oss, tomten var generös och vi slappade och myste.

Jag har nästan svårt att hitta något att skriva om julen för vi har gjort så lite.. Vi skulle åka ner till Nyköping på Annandag Jul men på natten till fredagen blev Monstret supersjuk med jättehög feber så det ställdes in. Iofs så var hon hur pigg som helst då hon vaknade men det var ju inte resten av oss efter en sådan natt. Dessutom fick jag bekräftat igen att jag absolut aldrig mer ska ge henne flytande alvedon eller liknande, hon kräks ofelbart varje gång precis som sin mamma, hädanefter blir det bara krossade tabletter istället.

Annars så har jag lite bilder åt er..

Monstret är uttråkad och vill att tomten ska komma, notera att klockan är typ ett eller så och hon kommer att tjata i ett par timmar till.


Hon fick faktiskt öppna ett paket lite då och då under dagen med bara för att vi skulle få lite lugn och ro.


Han är HÄR!! Monstret öppnade dörren när det knackade och blev först alldeles tyst och jag trodde hon skulle börja gråta innan det kom ett "Det är TOMTEN!!" och hon vände om och sprang in till julklapparna.


Det var sjuka mängder julklappar till Monstret, högen blev väl tre gånger det som ligger där på den här bilden.


Ja, just det.. Tack snälla Monstrets morfar som gav Monstret ett munspel.. Hela familjens öron tackar och det djupaste.. Ha ha ha, fan, vad vidrigt!! Men Monstret gillar det och hon ska få visa Morfar sina färdigheter i munspelsspelande nästa gång vi hälsar på dem!! ;-)

Julklappsöppning! Monstret tyckte synd om Mormor med som missade tomten för att hon hämtade en väska i bilen precis när tomten kom.. Typiskt!


Ett dockhus fanns ju som sagt bland klapparna och då måste det ju ha innevånare.


Och någon som monterar huset..


Den efterlängtade kassaapparaten var också med förstås.


Personligen så fick jag mitt livs finaste julklapp någonsin.. Monstret hade tryckt en egen duk på dagis och gjort ett paket till Mamma!


I övrigt har vi som sagt mest slappat..
Varit i centrum och åkt Barbiebil och fikat (notera raggarminen).


Sen är det ju Nyårsafton idag då och vi har varit ute och gått en sväng, lekt lite med Tomtebloss och ätit gott. Ser fram emot ett nytt år, hoppas att det blir lika bra som det förra året.


Nu ska vi ta och klä på oss så vi kan gå ut och titta på fyrverkerierna. GOTT NYTT ÅR till er allihop så ses vi år 2009!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0