Långsam uppdatering här nu..

Har haft en massa annat som har tagit tid..

I torsdags hade vi inget internet, eller telefon heller för den delen, så då kunde jag inte lägga ut något.
I fredags var jag sååå jäkla trött så jag vet inte vad, känns att man har en rejäl förkylning i kombination med sömnbrist som ligger och lurar. Jag är helt slut, orkar inte jobba för högtryck, orkar inte umgås som vanligt och orkar inte hålla upp humöret överhuvudtaget. Jag skulle lägga Monstret i fredags och somnade med henne, M väckte mig efter en timme eller så och då gick jag ut till soffan och somnade om. Gick och la mig i sängen efter ytterligare någon timme och sov läääänge.
I lördags sov vi länge allihop faktiskt, Monstret är superförkyld med så hon har oxå sovit som en liten gris. Senare på dagen var vi på Barnens Hus och köpte en leksak till henne, hon blir numera mutad för att bajsa (sorry att jag tar upp det) på toaletten. Vi har gjort i ordning en bajskalender som sitter på kylskåpet där hon får sätta ett klistermärke varje gång hon gör nr 2 på toa och vid tre klistermärken får hon en leksak. I-landsproblem i en liten ask.
Igår snöade det här, riktigt STORA lappvantar ramlade det ner, äntligen!!
Monstret konstaterade att vi måste köpa en ny pulka, hon har ju bara en bäbis-pulka och hon Citat: "Är ingen bääääbis lääängree ju"! Och vi håller på leta ihjäl oss efter hennes jäkla overall, vet inte var vi gjort av den, men den måste vara nerpackad någonstans eftersom den var på gränsen till för liten i våras. Vi får investera i en ny Didriksson istället, den var ju så sjukt bra ifjol!

Det snöar!!


Monstret tittar på snö!!


Vi skulle iväg och tvätta bilen igår egentligen, men fastnade i "byta-lampa på bilen"-träsket. M har ju en aning hett temperament och det går inte alltid perfekt ihop med att byta lampa i trångt motorutrymme, blötsnö som ramlar ner och en nyfiken, ford-älskande granne som berättar hur dålig vår Saab är jämfört med hans Ford. Ha ha, jag och Monstret tog och gick tillbaka in och fikade istället.. Monstret konstaterade att "Pappa är så jädra sur" på vägen hem och jag är böjd att hålla med henne.. ;-)

Idag är vi hemma jag och Monstret, M ska få ta passet i morgon, hon är dyngförkyld med lite feber och jag tycker inte att det är schysst att kasta in henne på dagis då. Hon skulle aldrig orka hänga med i tempot och vi måste sätta upp hennes pulmicortdos på max i två dagar i alla fall så att hon kommer igenom det utan att det drar ut på flera veckor. Pulmicorten funkar rätt bra på henne, hon blir fortfarande mycket förkyld men det blir normala förkylningar istället för veckor i sträck av hostningar, spyor och slem..


Kommentarer
Postat av: Karro

Gud vad jag saknar dig!!! Jag är så ledsen över att jag inte hann träffa dig nu när jag var hos mamma.

Kram kram

2008-11-19 @ 11:47:51
URL: http://odessa.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Ha ha, jag har just kommenterat i din blogg om det.. Det är lugnt!! Och jag saknar dig med!!

2008-11-19 @ 20:10:14
URL: http://vidi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0