Wonder Winterland

Det har snöat lite ikväll.. Tyvärr är det ju så larvigt lite men det är ändå kallt och blåser, fick riktigt flashback hur det var att gå hem efter basketträningen hemma i norrland på vintern i snön..

Jag har fastnat som bara den i Photoshop nu, det är ju såå kul!! Hittade en sida www.moderskeppet.se som har en gratis basic-kurs på sin hemsida och efter den kan man hjälpligt ta sig fram i programmet faktiskt. Den var värd den tiden det tar att gå den, superpedagogisk (han som håller den är lärare "på riktigt") och lättförstålig. Hmm.. Är "lättförstålig" ett ord? Det såg så konstigt ut.. Säger man bara så kanske.. Äh, ni fattar..

Faran med det är ju att man inser själv hur ful man är i verkligheten.. Ha ha, inte alltid bra att man kan manipulera bilderna.

Ska visa..

Kolla vilken extrem skillnad det är mellan bilderna.. Och då har jag ändå inte gjort speciellt mycket.


Jag gjorde om Mattias lite med.. :-)


Fick hem min nya stegräknare idag! Den förra var skitkass så man använder den ju inte. Den här är röd, rund och sööt!


Insåg efter bildmanipuleringen att jag behövde en ny.. ;-)
Även om jag faktiskt går rätt mycket så skadar det ju inte att ha ett "samvete" på höften som tvingar iväg mig en liten bit till..

Sedan till något mycket tråkigare.. Jag berättade väl för rätt länge sen att min kusin skulle ha barn? Tyvärr visade det sig på ultraljudet att fostret hade ett väldigt allvarligt hjärtfel och de beslutade sig för att avbryta graviditeten. Hemskt, hemskt tråkigt och orättvist känns det, de förtjänade verkligen inte det. Usch..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0