Lite uppdatering!!

Tänkte egentligen inte skriva nåt ikväll för att jag är så trött.. men nu sitter jag ju ändå här och surfar så jag kan ju lika gärna göra den där uppdateringen av helgen jag pratade om.

Vi var ut och käkade i fredags (för en vecka sen alltså) jag och M, jättemysigt, på en liten krog på vasagatan som heter Biffi. Ser lite sunkig ut utifrån men är jättemysig inuti och har bra mat till rimligt pris. Tyvärr är vi ju bara så trötta båda två jämt så när man väl ska göra något orkar man ju inte vara ute.. Men det är skönt att bara komma ut en sväng tillsammans.

På lördagen var vi till Uppsala på IKEA, vi fick pengar av mamsen att handla för så vi blåbrände alla pengarna! Jösses vad skönt det var! :-) Det är så man SKA göra på IKEA, bara gå runt och ta allt man vill ha..
Nu visste vi ju lite vad vi skulle ha, tex överdrag till våra fåtöljer vi tokfyndade för 100 kr styck på blocket i slutet på sommaren, men det blev även en byrå till hallen som vi behövt hur länge som helst men inte hittat någon bra.


Den här byrån fast vit, mycket snyggare vit..


Köpte en illrosa tavelram med som vi ramade in kortet på monstret som mormor tog på henne då hon åkte karusell (eller "karamell" som hon kallade det) på marknaden hemma i "byn". Blev urfint med färgerna som är i bilden, man blir så glad av den bilden så det är inte klokt!! Hela monstrat bara utstrålar Pure Joy, vad skulle man inte ge för att vara liten igen ibland.


Monstret fick pengar av gammelmormor och gammelmorfar med som hon brände på Barnens Hus i lördags. På en radiostyrd Skopis med Byggare Bob som handkontroll.. Den har hon tittat på förut men jag sa att hon fick spara till den, nu behövde hon ju inte det!

En aning "Jag vill inte vara med på bild pappa".. Ha ha! Sötnos!

Hon passade på att åka lite Porsche med innan vi åkte. Inte alla som kör snigeldansen med sån elegans?

I söndags gjorde vi nästan ingenting.. Slappade.. Åkte upp till Eurostop och käkade lunch.
Och sen var det måndag igen.. M började på sitt nya jobb, i huset brevid mitt där jag jobbar, så den här veckan har det varit sjukt svårt att stanna kvar på jobbet när han åker hem halv fyra. Det har rättare sagt inte gått utan jag har åkt hem med honom varje dag utom igår då vi hade After Work på jobbet.

I övrigt är jag galet trött.. Somnar konstant, överallt. På tåget, i bilen, i soffan.. Ett under att jag håller mig vaken på jobbet. Borde kanske få någon sorts pris? Ett diplom kanske? "För vakenhet i tjänsten" :-) Är kanske för att jag är så uttråkad nu.. Eller tvärt om? Kanske jag är uttråkad för att jag är trött och inte har någon energi?
Till och med monstret sa det i morse när vi gick till dagis och det var halvmörkt.. "Mamma, det är mörkt.. Jag vill ha solen!! Vart e solen, MAMMA?" Ha ha.. Vad svarar man? "Hemskt ledsen lilla vän men solen är död och den ser vi inte igen förrän om ett halvår när vi nästan tynat bort av d-vitaminbrist och ser ut som genomskinliga kåkfarare på helgpermis allihopa, om den någonsin kommer tillbaka det vill säga", vilket vore nära sanningen..?
Närå, man drar en lögn.. Man svarar "Solen sover fortfarande gumman, det är så tidigt på morgonen, men den kommer nog fram sen idag ska du se" Hon såg rätt skeptisk ut (smart unge) och mumlade nåt om sommar som jag låtsades att inte höra för att slippa ljuga för stackaren mer.. ;-)

Kommentarer
Postat av: Karro

Ha ha ha ha, jag bara älskar snigeldansen! Ibland så saknar man ju mupparna på D****!

2008-10-19 @ 21:58:53
URL: http://odessa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0