Toklång dag

Den här dagen har varit jätteseg och lång som attans. Kom hem runt nio förut ikväll, jobbade över lite så jag kan åka hem med M tidigare i morgon eftermiddag istället. Fast jag fick inte så jättemycket gjort ikväll, satt mest och surrade med de andra som var kvar sent. Man måste ju få göra det ibland med..

Tänkte jag skulle visa hur monstret tillbringade sin morgon innan dagis idag.



Slappandes i soffan med bäbisflaska välling och morgon-tv. Det är ett något så utomjordiskt vidrigt barnprogram halv sex på morgonen med, Binkley Bonks eller vad det nu heter, utklädda fantasigubbar i fantasidräkter i en fantasiskog.. Blä! Men Monstret gillar det, är väl lagom intellektuellt på morgonen.

När vi ändå pratar morgon måste jag passa på att klaga på en förälder som lämnar sina barn samtidigt som jag lämnar Monstret på dagis på morgonen. Han är så djupt opedagogiskt den pappan.. Hans äldsta barn är lika gammal som Monstret och funkar hur bra som helst. men lillebror hatar dagis och skriker som en stucken gris så fort de kommer in genom grinden. Och pappan bara ignorerar honom, knuffar in honom genom dörren typ och springer därifrån. Det här hade jag inte brytt mig om i vanliga fall men det förstör för alla andra som är där, ta Monstret som exempel, hon tycker att det är jättejobbigt att han skriker och att pappan bara går utan att ens vinka hejdå och blir alltid jätteledsen av det. Hon ber mig stanna kvar tills han har gått och pojken lugnat sig lite innan det är ok att jag går "Mamma, gå inte än. Han e så lessen".
Det skulle ju inte bli bättre om pappan stannade längre, det vet jag ju av erfarenhet, men kunde han inte lämna av dem lite lugnare och på ett mer behagligt sätt än att knuffa in dem genom dörren bara, stänga igen den framför näsan på lillebror och springa iväg själv? Lämna över i famnen istället så kanske det går bättre? Jag blir så irriterad, vi åker dessutom samma buss så han behöver inte stressa för att hinna med den det vet jag ju? Jag hinner ju lämna Monstret efter att han gått? Vi får det lite lugnare och hinner säga hejdå ordentligt och kramas.. och vinka genom fönstret.. och skicka massor av slängpussar hela vägen ut genom grinden.. Sånt som gör att man får en bra start på dagen båda två?

Kommentarer
Postat av: Mams

Kan du inte prata med personalen om hur ni andra känner er så får de ta ett snack med pappan.

Puss å Kram

Mams/momma

2008-10-24 @ 23:47:13
Postat av: Ida

Jo, jag tänkte faktiskt göra det om han fortsätter att vara sån..

Pussar!

2008-10-25 @ 18:58:18
URL: http://vidi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0