Tandagnisslan, gråt och... shopping?

Idag har vi sovit länge, ätit frukost, blivit osams, gapat, skrikit, gråtit och blivit sams igen på förmiddagen (det går jag inte närmre in på än så).. och shoppat hela eftermiddagen (det kan jag dock gå in på)..

Vi har varit på Plantagen och köpt nya krukor till Monstrets paprika-odling och till växterna i köket. Små lila blev det till paprikorna (4 st) och två stora fyrkantiga turkosa till köket, jättefina och billiga! Det blev även en liten köttätande växt som står bland paprikorna för att förhoppningsvis käka upp alla blomflugor som de drar till sig, problemet är bara att monstret blev skiträdd för den och vägrar titta på den överhuvudtaget, hon tror att den ska bita henne. :-)
De hade massor av fina julsaker med, den här familjen har lite pippi på julsaker så det stannar vi alltid till vid, fast en del kan jag bara inte förstå.. Som den här granen tex, VEM vill ha en sån? Ha ha!!


Monstret köpte sig ett nytt tärne-ljus med, men det har redan pajat.. Dålig kvalitta på de där ljusen. Men vi hinner nog igenom några fler innan lucia.. Dessutom så blir det nog lite fler snöglober (ni vet sådana man skakar så det snöar?) i jul, plantagen hade jättefina och både jag och monstret älskar dem.


M gillar julsaker minst lika mycket som vi gör fast går inte igång på samma grejer.. inte glittrigt och kul utan töntiga tomtar i alla dess former.. Ha ha, sorry att jag outar dig lite här nu men sanningen är hård ibland.
Dessutom blev han kompis med en gubbe som gillade hans hink idag, hur man nu kan få igång en konversation så? Jag ville att han skulle komma och titta på marschall-hållarna de har (apsnygga klot i smide som ska hänga i en kedja) och när jag vänder mig om så står han inte alls bakom mig som jag trodde utan pratar hink med den här gubben som kommit ingenstans ifrån, ha ha. Här ser man även de turkosa krukorna under vagnen såg jag just..


Sen bar det upp till Eurostop för att käka och för att hitta en varmare jacka till Monstret, den hon har nu är för kall och vinterjackan är för varm, så skumt väder nu. Men hittade ingen jacka alls tyvärr.. Eller vi hittade massor av jackor men bara en hon gillade (och här är det viktigt att hon gillar den redan i butiken annars går det aldrig att få på henne den utan en massa gnäll hemma) och den fanns inte i rätt storlek. Vi funderar på att åka in till stan i morgon och leta efter nåt roligt där.
Vi hittade en hel del annat dock! En jacka till mig, en svart parkas från HM, eftersom parkasen jag beställde från ellos inte passade och mamsen tog den istället så behövde jag ju fortfarande en. Och överdragsbyxor till monstret på samma kedja, hon hittade dessutom en kjol, ett par kalasbyxor, en liten väska, ett par rosa velourbrallor och en supergullig vintermössa där med. Sen fortsatte vi in på nästa kedja.. Kappahl.. Ingen jacka.. Monstret köpte ett par söta svarta lackskor.. (vi börjar bli nervösa för vad tonårskontot på den lilla damen kommer att kosta) och sen kollade vi in Lindex med samma resultat.. nada..

Medan M sprang in på Stadium för att leta nya mysbyxor så stannade jag och Monstret utanför i lekområdet och här fick jag mig en lektion i bad parenting. Det var två familjer från vad jag gissar Iran eller Irak vars barn var helt sjövilda och man fick säga till dem hela tiden, de praktiskt taget klättrade över de andra barnen och mammorna stog vända åt ett annat håll och pratade och pappan (såg bara en) bara stog och glodde på ungarna istället för att göra något. De hade en bebis med oxå som klättrade upp i stegen och stod där och gnällde för att han inte kom längre, då sprang en av mammorna dit och lyfte upp honom mot rutschkanan. Vad händer då undrar man ju? Kanske att ungen kryper fram till kanan bara för att inte fatta att det går utför och studsar på huvudet ner? BRA TÄNKT!!
Jag tog med mitt monster och gick därifrån, vi var inte där för att uppfostra andras barn och inte heller för att titta på hur föräldrarna missköter dem.. Det är ju inte heller helt svårt att gissa vad det blir av sådana där ungar sedan, som blir släppta vind för våg och aldrig blir tillsagda att de gör något olämpligt?
Men det händer rätt ofta i just sådana där lekområden i köpcentrum, föräldrarna bara dumpar sina ungar där och går iväg och handlar själva.. Men om de gör illa sig då? Eller gör illa någon annan? Jag fattar inte att de vågar..

I alla fall.. Monstrets inköp ja.. Hon visade upp dem för kameran förut i kväll.


Vi var såklart in på Maxi en sväng med då vi ändå var där.. Skulle ha lite skruvar och betongkrokar.. och smink! Köpte ett IsaDora mineralfoundation-puder. Får se om det är bra, men det ska ju inte täppa igen huden iaf, jag har fått extremt dålig hy nu och hoppas att det ska hjälpa lite att byta ut sminket (för så mycket pengar borde det hända något iaf)..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0