Saturday-fun i Norrland..

Jag kommer ursprungligen från en liten by inte alltför långt från de jämtlänska fjällen, där det är snö på vintern, mygg på sommaren och alltid väldigt, väldigt vackert!

En del av mina gamla pals har ju inte lyckats ta sig iväg därifrån utan bor kvar där uppe i hålan som Gud skapade (skrev jag inte "väldigt, väldigt vackert"?)och sen glömde (det må vara vackert men det är oheligt tråkigt för min rastlösa natur att vara där mer än några dagar i stöten).. typ.. MEN!! De hittar på grejer jämt! Alltid är det nåt roligt som är på gång, det är ju inte utan att man är lite avis och skulle vilja hänga på ibland.. Men jag har i alla fall lyckats komma över några bilder från det senaste spektaklet, där alla har varsin veteranmoped och tillhörande outfit (samma spektakel har oxå utförts med veteranskoter i vintras kan jag flika in). :-)

Jag låter Reservdelsman R beskriva det själv:

Vi åkte till Järilvattnet som ligger bra precis 3 mil från "byn"! Från början var vi 10 mopeder. Endast 3 körde hem på söndagen... Å givetvis var jag en av dom! J Ett drivremsbrott, två punkteringar, en trasig gaswire, två avkörda kedjor å några andra grejor hände på vägen upp!


Varför vi åkte? Dum fråga! Kul jue!!



Ja, vad ska man säga... En man och hans moped.. ;-)
Jag ska se om jag inte kan snika åt mig lite mer spektakel där uppifrån eftersom, det händer ju en del. Förmedlingen sker ju dock på nåder av Reservdelsman R men jag ska smöra allt jag kan...


Kommentarer
Postat av: Karro

Ha ha ha, så det är så det är där uppe. Nu förstår jag varför Mattias trivs så bra när ni är där. hi hi hi.

2008-09-18 @ 21:25:53
URL: http://odessa.webblogg.se/
Postat av: Ida

Visst gör du? :-)

Han får ju släppa ut sin inre nörd där uppe.. ha ha

2008-09-19 @ 09:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0