Shoeshopping and fika

Vad gör man en söndag som denna?
Vi var iaf tvungna att åka till Computercity IGEN för att hämta en kabel som de glömt att skicka med externa HDen då M var och hämtade den efter att service-folket tömt vår gamla burk på filer. När vi ändå var i närheten svängde vi in på Rusta med och skaffade lite nya mattor, blev asbra med ny matta till nya soffan! Nu måste jag bara byta gardiner och lampskärmar i vardagsrummet med så är vi hemma.

Vi skulle även fixa ett par överdragsbyxor till minimonstret idag och i morse förkunnade hon att hennes skor var för små och att hon hatade dem (hon hatar det mesta nu, det är ett nytt ord hon har kommit på) så vi fick ju skaffa nya sådana med då.

Här nedanför är minimonstret inne på Deichmanns och surar för att någon annan har tagit de bästa sittplatserna framför "svampbob fyrkant"-dvdn som går kontinuerligt på en tv där. Rätt smart drag, håller ungarna lugna och på ett och samma ställe i en timme lätt (jag vet för jag har provat).


Resultatet från skoshoppandet:
Ett par bruna stövlar med rosa hjortar eller nåt på och ett par grova skor i läder perfekta att leka i på dagis. Gissa vilka som är från "tjejhyllan" och vilka som är från "killhyllan"..


Efter en shoppingansträngning behöver man energipåfyllning!


Minimonstret gick dessutom på offentlig toalett för första gången i sitt liv idag med! Stor stund för en stolt mamma.. :-)


Minimonstret shoppar kläder på HM.


Vi var tvungna att byta köpcentrum för att hitta en storlek som passade Monstret av "My little Pony"-tröjan här under, lite galet men vad gör man inte? Vi hittade lite fler tröjor med och ett nytt fleeceställ, men inga överdragsbyxor trots att det var det vi EGENTLIGEN skulle ut och köpa..


Eftermiddagen spenderades utomhus.. Ska se om jag kan kasta ut lite bilder på det imorgon, måste krama kudde nu om jag ska orka med den här veckan.. Fast jag ska bara kolla lite på tradera först, har blivit lite biten av det efter mina första vinster. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0