Tandläkare och höst

Känns lite som bra eller bu med den rubriken.. :-)

I morse var vi iväg till tandläkaren med minimonstret. Hon var SUPERduktig!! Gapade fint och svarade på frågor.. tandsköterskan ville att vi skulle visa hur vi borstar tänderna hemma och så stilla har monstret aldrig suttit vid en tandborstning.. NÅGONSIN!! Men vi fick med beröm godkänt och monstet fick ta med sig tandborsten och ett klistermärke med två hundar på hem. Hon var extremt nöjd med sig själv och upprepade "Jag är väldigt duktig" om och om igen hela vägen till dagis.

Minimonstret i väntrummet hos tandläkaren (de hade ett akvarium, därav exhalteringen)


Inne hos tandläkaren med den nya tandborsten i handen (ignorera den slitna mamman)


Efter tandläkarbesöket och lämningen på dagis åkte jag med M en bit på väg och hoppade på pendeltåget där han jobbar, det är lite närmre mot stan och jag behöver inte åka lika långt för att ta mig till jobbet. Dock klev det på tre skolklasser i samma vagn som jag (smarta lärare som inte tar olika vagnar i alla fall) och resan blev väl sisådär angenäm, hade det inte varit för att jag strax innan varit in på pressbyrån och köpt världens största latte hade jag bergis varit sur som ättika.. När jag äntligen (tro mig efter 20 minuter tillsammans med typ 50 st 13/14-åringar ÄR det äntligen) kom fram till min station och praktiskt taget sprang av tåget och upp till min buss.. Kan man inte då ge sig fan på att ungarna (jodå, alla 50) skulle med samma jäkla buss med?? Tur att jag bara åker några minuter med den.. PUST!!

I alla fall.. Lång dag med skitmycket att göra innan klockan var fem och man fick gå hem.. Det var ju en riktigt fin höstdag idag!! Jagade ut hela familjen på en promenad efter middagen eftersom jag inte gått mina vanliga steg under dagen och ville ha sällskap..
Tog en bild med mobilen under ett träd på väg hem.. Är den inte härlig? Jag gillar hösten faktiskt! Synd att det alltid blir vinter av den bara..


Just ja, måste berätta om middagen!! M använde oss som försökskaniner idag och provade nya grejer..
Ungsbakad sejfilé med tomat- och kesellatäcke kryddat med citronsest och fläderte stod på menyn. Till det hemgjort citron-potatismos och rårivna morötter. Lite skumt men väldigt gott!! Man är så ovan att krydda med te (det är tydligen något nytt och hett?) men det ska vi prova fler gånger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0