Myggmat?

Just nu när jag skulle börja skriva så kom min hatbild fram på tv.. Det är Bolibompa på (även om Monstret faktiskt sitter i badet och tittar inte) och Hjärnkontoret, de pratade om nåt myggvapen som ska användas i Afrika och hade en bild på en mygga som sög på någons arm. Det är DET jag inte fattar.. HUR kan man sitta där lugnt med en mygga sugandes på armen? Jag har försökt några gånger men får alltid panik och slår ihjäl den. Skönt är det att vi knappt har myggor här, har väl fått kanske 10 myggbett sen jag flyttade bort från Norrland, men här vimlar det ju av äckelfästingar istället.. Hur det skulle gå om jag fick en fästing vågar jag inte ens tänka på, jag skulle nog få tokpanik och bita av mig armen eller nåt..
Fy fan, jag har inte ens tänkt på att det är dags för insektssäsong snart.. Stora flygfän och megaspindlar.. Usch..

Anyway.. Idag har det varit en helt vanlig dag, har inte hänt något speciellt, vanligt jobb, vanligt tjat.. Monstret hade ätit lunch ute på dagis, spagetti och köttfärssås, de gör det ganska ofta nu när det börjar bli bättre väder. Senare på sommaren är de knappt inne överhuvudtaget, går ut efter frukost och går in om det regnar eller helt enkelt när de går hem för dagen. Behöver jag säga att Monstret brukar vara den brunaste av oss på somrarna? Det enda man inte får glömma att ta med till dagis är solkräm, viktigt, viktigt..

Oh!! Det HAR ju hänt något viktigt idag förresten!! De har ÄNTLIGEN varit här och fixat kylen, så nu har vi mer normala 5 grader i kylen istället för minus 6.. Man tackar, började bli irriterande att ALLT i kylen frös..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0