Vecka 24

Hörseln är väl utvecklad. Barnet känner igen mammans, partnerns och eventuella syskons röster. Den hör även mammans hjärtslag. Nu börjar det bli lite trångt där inne.
Barnet känner vad som är upp och ned. Balansorganet i innerörat har utvecklats. Nu börjar nästa viktiga utvecklingssteg av hjärnan.
Nu har bebisen en chans att överleva en eventuell för tidig födsel även om det ofta för med sig en del komplikationer.
Vikt 700 gram.

El sparko lever om som bara den i magen, har massor av hicka vilket känns lite skumt, klickar så konstigt i magen liksom. Monstret hade knappt någon hicka alls så jag kände inte riktigt igen det först, men nu känns det väl, rytmiskt klick (ungefär som om man är väldigt dålig i magen och det bubblar och knorrar fast bara en gång snabbt) med typ tio sekunders mellanrum.
Jag har rätt mycket halsbränna och samlar lite vatten på eftermiddagen, ser skitkul ut när man drar av sig sockorna på kvällen och det har blivit ett djupt spår efter resåren..
Monstret är jättesöt och ligger och lyssnar och klappar på magen. Hon längtar tydligen tills hennes "bebistjej" kommer ut så att de kan pussas och bebisen kan pilla på hennes öron (så som hon gör på våra då hon suger på tummen). Hon är fortfarande övertygad om att det är en tjej och vill absolut inte ha en lillebror, finns inget som kan övertyga henne om annat.

Kommentarer
Postat av: madde

Hej darling!! va på Ul i går å vart flyttad en vecka så nu e det den 9/9 som gäller..vi kommer bara närmare å närmare varandra...hahaha

Hunde inte låta bli att tjyvtitta vad det ska bli....hohoh jag hade fel som vanligt..

2009-04-21 @ 09:51:21
Postat av: Ida

Ha ha ha!! Jag lovar att du kommer säkert att få före mig.. :-P

Men säg vad det var då din toka!! Man blir ju nyfiken!!

2009-04-22 @ 08:52:26
URL: http://vidi.webblogg.se/
Postat av: madde

2009-04-22 @ 22:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0