Veckan som gått..

Det är ju en vecka sedan jag gjorde något inlägg.. Det har varit lite mycket grejer att göra och så, det har inte blivit av helt enkelt. Men nu har jag ju lovat lite bilder och grejer så det får väl bli så då. :-)

De första är från dagen på isen i tisdags!

Så här ser man ut om man både är söt, cool och ute och fiskar!


Är det någon fisk där nere eller?
Monstret lockar på dem med "Pull, pull.. Tåmm då siskana!!"


Sen blev hon skiträdd för den när sisken väl kom upp.


Grilla korv såklart!


Qute!!


Mamma och Monstret självporträttar!


Ha ha.. Här är Monstret så söt.. men allt jag ser är M:s mössa..


Vad är det de säger? Du kan ta stockholmaren ur Stockholm, men inte Stockholm ur stockholmaren? Mitt på isen i solstol, mobilen kletad mot örat och bokar en jobbintervju.. Ha ha!!


På onsdagen var vi så iväg till Utrikesbyn och på Wiks, M hittade lampor till hemmet och en ny hushållspappershållare.. Vi hälsade på L och P, två gamla vänner till mig och M som (tyvärr tycker jag för jag hade hellre haft dem kvar här) flyttat till ett hus i Utrikesbyn med sina två små kottar. Vi passade även på att träffa dem en sväng till sen på fredagen eftersom det är så sällan vi ses.
Efteråt hamnade vi såklart på Dollar och spenderade lite cash på onödig inredning.. Allt är precis som vanligt!!

Skärtorsdagen så var det påskparad och sedvanligt Simonfika efteråt.. Monstret gick med röda kinder, fräknar, förkläde, inget huckle men en bröllopsbukett istället.. Ha ha, ingen ska ju säga att hon inte har fantasi iaf.. Dessutom råkade vi träffa på Madde och hennes tjejer och lilla kille (kycklingen framför oss) i paraden, kul att ses, synd att det blir så sällan!


356 påskkärringar blev det (tror jag), ganska bra uppslutning för att vara ledig skoldag och allt.


Äggmålning på fredagsfrukosten!!


Lördagen var det oxå så himla fint väder, bara att kasta sig ut på isen!!


Pappan blev kolbullemästare!!


Monstret och Momma på isen. Nu är klockan typ halv sju på kvällen..


Nejdå.. Jag är inte gravid.. Bara lite bred på mitten..


Norrland är ju vackert..


Vägarna är långa och raka...


På väg hem till el Stockholmo var det kö på E4:an söder om Söderhamn, vi passerar 110-skylten i 20..


Just ja.. Bästa citatet från Monstret: "Mamma, du tappade dina solglasögon i bajskorven!!"
Nu var det ju inte så för de landade bredvid.. men det såg ju inte hon från sin "naturen trycker på-position"..

Kommentarer
Postat av: madde

fan!!!har ni farit hem...fick för mej att ni skulle stanna hela veckan...synd. han ju bara se dej som snabbast. måste nog fara till er i sommar någe. jag kan ju fara själv så vi kan vi handla massa bäbis grejer..åå va kul. kan vi inte prova att fixa det?? det skulle jag gilla. hinner ju aldrig prata. då kan vi bara fika, fika handla, fika mera å frossa i bäbis kläder. såg ni på ul vad ni ska få?? jag ska iväg på mån.

kram på er

2009-04-15 @ 09:18:34
Postat av: Ida

Åh!! Det skulle vara så jäkla kul!! :-)

Nix, såg inget.. Men det känns som en pojk.. Precis som att Monstret kändes som en tjej.. Men vi får la se, allt är bra!! På mån? Spännande!!!

2009-04-15 @ 09:36:50
URL: http://vidi.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Åh, det låter som ni har haft en helt underbár vecka!

Tack för alla fina bilder som du har lagt ut på bloggen, kul!

HA det bra Kramisss Emelie

2009-04-16 @ 16:58:37
URL: http://lawabiding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0