Hell, så hårdhänt!

Idag har jag och Monstret varit till barnmorskan! Vi fick vänta i en halv evighet för hon var försenad med något och Monstret var en liten ängel, lekte runt lite och snackade i tvåhundra, frågade tusen frågor och var så söt och rar. Det var däremot inte barnmorskan.. Babsan har semester den här veckan så vi fick gå till en annan, något vassare dam.

Hon skulle ta blodtrycket och pumpade upp manschetten så jag trodde armen skulle gå av, blev alldeles blå efteråt, hon tryckte så hårt då hon mätte SF-måttet att jag fick avtryck efter fingrarna och hur det kändes då hon kände efter bebisens huvud behöver jag inte berätta antar jag? Fy faan, vad hårdhänt hon var, glad att jag inte har henne i vanliga fall!

Men i alla fall så har det hänt grejer.. Nummer 2 är fixerad (hon var vänlig nog att påpeka att "den kan ju komma när som helst", nu när vi äntligen har igångsättning nästa vecka och man har släppt det) vilket betyder att undersökningen i måndags speedade upp det hela lite. Det känns så med, värker lite och så där, men innan nästa vecka får det inte komma ut nåt. Eller åtminstone inte före lördag kväll då mamsen antagligen är här! Snälla lilla mamma har plockat ut en veckas semester och kommer ner hit så vi har snabb barnvakt till Monstret om något skulle hända innan igångsättningen, och skulle det inte det så är det ju perfekt för lillfisen att hon redan är här när det är dags för oss. Känns bra!

Kommentarer
Postat av: Mams

Hoppas bara att jag hinner innan det är dags.

Puss å kram å kniiiip

2009-08-12 @ 18:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0