2010

Sitter i soffan och myser med familjen medan vi väntar på nytt år och nytt årtionde! Senaste året har ju varit ett ruskigt bra med påfyllning av familjen, nya vänner, gamla som flyttat hem igen, jobbet har fungerat fantastiskt och det har hänt en massa roligt! Kan bara hoppas på att nästa år blir lika bra!

Tänker jag tillbaka på det senaste årtiondet så kan jag bara hoppas att nästa blir lugnare! Så fruktansvärt mycket har hänt sedan 2000 att det inte är klokt, inte trodde jag då jag firade in millenieskiftet att jag skulle sitta i en lägenhet i Stockholm, ha två barn och jobba med det jag gör tio år senare.. Tur man inte vet ibland!

Den här gången jag skriver på nyårsafton har jag i alla fall inte lika stora nyheter som förra året, då var det ju Ninja som var på väg, utan bara njuta av att hon är här och att alla mår bra!

Lilla fisen sitter as we speak i sin gåstol och bankar med leksakerna på bordet, Monstret sitter i soffan och väntar på fyrverkerierna medan stackars M fick kila ut till soprummet med den senaste stinkbomben innehållande blöjor!

Förut idag har vi bara tagit det lugnt, ätit middag som bestod av skagenkanapéer, renfilé och efteråt hallonpanacotta (hmm.. stavar man så?). Seriöst gott! Pappa och hans fru var hit förut idag med renen (de köper direkt från slakteriet hemma i norrland) och hade även med sig en nyårskorg full med godsaker som ost, kex, vindruvor, jordgubbar, skumpa med glas till, trisslotter och annat smått och gott! Very nice indeed! Fick även mer kantareller och renskav uppifrån som kommer att bli perfa en annan helg!

Var tvungen att ta en liten bloggpaus här mitt i och dansa loss lite med barnen, Monstrets favoritdiscolåt kom på MTV, I Gotta Feeling - Black eyed peas..

Men i alla fall, hoppas alla får ett bra 2010, jag tänker då ha ett bra år i år!! Gott nytt år darlings!!

Kommentarer
Postat av: Karro

Gott nytt år min bästis bästis!! ha ha, dubbelt där, bara för att du ska vet hur mycket du betyder frö mig :)

Vi höres år 2010, hi hi så kul att kunna skriva så, låter maffigt.



Massor med kramar från oss till er alla!!

2010-01-01 @ 01:38:41
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Petra

Härligt att du får lite av Norrland, det gör dig gott :-)

God fortsättning tant Ida :-)

Kram P

2010-01-02 @ 17:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0