Snow is in the air..

Japp, det snöar! Började med stora fina lappvantar men har minskat till lite lättare småflingor..

I morse var vi på dagis för årets Luciafirande, Ninja sov i vagnen och missade både sången och fikat men verkade nöjd ändå. Monstret var jättefin, tärna som vanligt, och vinkade till mamma och pappa mellan varje låt. De är så söta med lusselinnena utanpå overallerna och dessutom hade vi tur att det inte var så kallt. Jag minns första året jag gick med Wilma, det var typ 15 grader kallt och blåste lite, lååånga 45 minuter utomhus den gången.



I lördags var jag till Karro på pepparkaksbakskväll, jättemysigt var det och det blev en sen (och supergod, tack Anders) middag med efterföljande Singstar efteråt. Blev förvånad över att jag tyckte att Singstar var så sjukt roligt, vi har ju ett hemma och har aldrig testat det men det är det ultimata festspelet! Måste ha en Singstarfest framöver något, eller hur Bästis?
Det blev rätt sent innan jag var hemma och igår morse vaknade jag rätt bakis, skyller på att jag börjar bli gammal här för det vart inte SÅ mycket drucket.. Tyvärr var det just den dagen då vi skulle på Barnens Hus och köpa Ninjas julklappar (seriöst så är inte Barnens Hus en bra idé när huvudet håller på att gå i bitar, har ni någon aning hur mycket det LÅTER där inne?) och dessutom hade jag lovat Monstret att vi skulle baka lussekatter. Suck! Men jag och M cementerade "Kung på kvällen, Kung på dan" när vi festade så mycket på Sturecompagniet då han jobbade där och det hänger fortfarande kvar, kul när han är bakis.. INTE så kul när JAG är det..
Men vi handlade, bakade bullar, dekorerade pepparkakor, strök lusselinne och fixade me en massa grejer innan man äntligen fick sjunka ner i soffan vid nio. Fast M tyckte det var rättvist eftersom han fick åka till IKEA dagen efter sist han varit ute, he he, kan ju kanske hålla med lite..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hejsan!

Låter som ni har fullt upp med julförbredelserna.

Kul med lucia!

Kram Emelie

2009-12-14 @ 16:31:22
URL: http://lawabiding.blogg.se/
Postat av: Birgitta Kjellström

Vad fint med lucia utomhus på dagis..

Det låter som ni har fullt upp med allt, men det har väl de flesta så här års...

2009-12-14 @ 18:27:12
Postat av: Karoline

Jaaaaa, vi bara måste ha en singstarfest. jag sa ju att det var kul!!! Synd bara att tiden gick så fort, hann inte med allt som jag ville.

Kraaaaaaaam

2009-12-15 @ 11:19:47
URL: http://karoline.eak.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0