En sämre måndag.

Så idag var ju en tråkig dag. Sov alldeles för lite inatt, elvispbarn i sängen och snarkande sambo. Rätt som det är så ringer klockan och det är dags att kliva upp.. Ljuvliga femsnår!!

Massor av snö, eller ja massor var väl att ta i men NOG med snö och efter en rapp promenad ner till stationen i moddsnö (vilket är som att gå i sand) hamnade jag lätt illamående i en vagn med parfymkärringar. Behöver jag säga att jag mådde sämre när jag kom till jobbet än när jag gick hemifrån? Dessutom så kickade bebisen mig som en galning efter att ha skumpat runt på promenaden och det hjälpte ju inte för illamåendet heller.

Åkte hem med M efter jobbet idag, har ingen lust att sätta mig på ett försenat pendeltåg bara för att missa bussen och måsta gå sista biten hem när jag fryser som en hund hela dagarna. Lustigt nog så har vi galet kallt inne på kontoret även fast det är ett bara fem år gammalt hus. Man går runt i tjocksockar och fleecejacka, speciellt när man sitter och fikar eller äter lunch i atriet där det är fyra våningar högt i tak och fönster längst upp, det är sånt kallras att det blåser lite från taket. Inte speciellt genomtänkt.

Men ni vet den där våriga bilden från Solna och rondellen jag visade härom dagen? Så här ser det ut nu.. Såå deprimerande i min värld. Brunt, vitt och geggigt.. Vinter i Stockholm!


Men jag har en bild som jag fick från mamsen i helgen.. Den gör mig iaf lite skadeglad och det sägs ju att det är den enda sanna glädjen?


Sen blev det inga marsvin idag.. Vi kom på att vi vill nog ha två tjejgrisar istället och avvaktar lite. Monstret fyller ju inte förrän om en månad heller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0