Free-day!!

Den här dagen började med att jag fick ytterligare en bekräftelse på att psycho-mamman på dagis verkligen förtjänar sin utnämning! Herregud vilken vidrig människa!! Hon brakade in på dagis i morse med två skrikande barn i sällskap, ryckte av dem ytterkläderna precis innanför dörren samtidigt som hon skällde högljutt på dem av någon anledning. Sedan sprang hon (och jag menar sprang, inte gick fort) genom korridoren bort till minstingens avdelning och slängde in hans kläder på hans hylla, lillen står och gallskriker i hallen för att hon sprungit ifrån honom och hon knuffar undan en annan liten pojke som kommit ivägen för hennes löplopp genom korridoren medan hon slänger stora pojkens kläder på hans hylla. Springer ut i hallen och drar barnen i armarna på varsinn sida om sig för att det ska gå fortare, halvspringer in på avdelningen där alla barn är gemensamt på morgonen, öppnar grinden, knuffar in barnen, stänger grinden och springer därifrån utan att säga hejdå till dem. Detta medans lillkillen vrålar efter mamma så väggarna skakar. Jag blir helt stum! VARFÖR HAR MAN BARN OM MAN INTE TYCKER OM DEM NOG MYCKET FÖR ATT SÄGA HEJDÅ PÅ MORGONEN???

Jag har ju tyckt att ungarna är knepiga länge, men det är ju numera solklart att det är föräldrarna det är fel på!! Det är ju inte konstigt om det påverkar barnen att alltid leva i sådan stress, det här är ju ingen engångsföreteelse heller, utan så är det VARJE morgon. Jag tycker så synd om dem, de är ju så små med, äldsta är som Monstret och den lille kanske två.. Det jag absolut inte kan fatta är varför människan alltid är så stressad? Om hon ALLTID är sen varje morgon.. KLIV DÅ FÖR FAN UPP TIDIGARE ISTÄLLET!!! Jag skulle aldrig låta det faktum att vi är sena på morgonen påverka lämningen med Monstret på dagis, är vi sena så är det mitt fel och då är det jag som får stressa efteråt.. När vi lämnar på dagis är det lugnt, hon fixar med kläderna, sätter upp sitt kort på närvaron, vi kramas hejdå och vinkar i fönstret, då mår jag bra och då mår hon bra, morgonen påverkar ju hela dagen sen.

Nä, usch.. Vi byter ämne!
Den här veckan har varit lång tycker jag. Sen är det helt sjukt skumt med vädret här nere, jätteskumt att åka till jobbet och nästan byta årstid.. Ska visa två bilder som förklarar, båda är tagna idag. Den vänstra är från i morse tagen här utanför när jag gick till tåget (kolla vad ljust det är kl. 7!!) och den andra är tagen från bilen i Solna när jag åkte hem med M. Ser det ut att vara från samma årstid? Grejen är att det skiljer bara 3 mil mellan dem.. Helt knäppt.


Jag har beställt tid hos optikern nästa vecka med!! Klapp på huvudet till mig! Ska kolla ögonen eftersom jag börjar se så dåligt och får mycket ont i huvudet, jag sitter ju framför en dataskärm i stort sett hela dagen så tror jag att det kan ha något med det att göra, och så ska de få skriva ut ett synintyg till körkortstillståndet. Jo, tro det eller ej, jag SKA faktiskt skaffa mig det nu!! Sen måste vi hitta en barnvakt framöver så vi kan gå handledarkursen jag och M, de går ju bara varannan lördag här så det gäller att passa in en bra dag. MEN vad dyrt det var!! 400/person!! Jäkla skit, som att det inte kostar nog mycket ändå liksom.. SUCK!! Äh, jag börjar tröttna på att inte ha något kort nu, även om man egentligen inte behöver det här nere så är det ju bra att ha ett. Men tro för guds skull inte att jag ger mig in på vasagatan eller söder och kör för det!! Det finns det andra idioter som kan göra.. Ha ha ha!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0