Ja se det snöar..

Och snöar gör det rejält! Ja, för att vara här nere, har hört att ni har det lite värre upptill i landet. Men i morse vaknade vi till en dryg deci tösnö och det har bara utökats under dagen. Jag som trodde att det kanske skulle ta och smälta bort nu.. Men det är åtminstone runt nollan i temp så förhoppningsvis så smälter det ändå. Men alltså! Vinter igen..





Nu ser jag på bilderna att det inte alls ser ut att vara så mycket snö.. men kameran ljuger!

Vi var ju upp på djuraffären idag? De hade grejer till marsvin och sånt, men jag ville framförallt se att de hade hö och spån m.m så man vet att det finns där tills man hittar något billigare ställe att köpa det på. Bur, djur och sånt blir det nog från blocket. Jag ska faktiskt ringa en tjej som bor inte så långt ifrån oss här i morgon, hon hade två små marsvinskillar och en liten bur till salu. Buren är för liten för två vuxna marsvin, men den går ju att börja med några veckor för två ungar. Spännande!
Men jag hittade ett annat djur där uppe som jag blev helt kär i!! De hade två minisköldpaddor som simmade runt i ett akvarium där uppe och jag ville bara ta med dem hem!! Vet inte riktigt vilken sort det är men de blir ju större helt klart, och gamla!! Men jag ska ta en allvarlig funderare om det inte ska få flytta in ett par sköldisar här!! Om inte annat skulle det ju vara roligt med ett djur man köper för livet, ett som inte dör efter fem år utan efter femtio-hundra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0