Så skönt!

Äntligen vaknar man en morgon och vill inte slita av huvudet från nacken för man mår så risigt. Tro det eller ej men jag mår faktiskt bättre idag! Och Monstret hon verkar också ha kryat på sig så nu kan vi gå tillbaka till dagis och jobb igen, iofs så är hon fortfarande lite förkyld och småhostig men skulle hon vara hemma bara därför så hade hon varit hemma hela vintern.

Som ni ser så har jag bytt lite färger på bloggen. Behövdes.. Måste ha lite gladare nu när vi väntar på våren! Får se om det får vara kvar så här..

Vi gick till affären en sväng idag jag och Monstret, eller jag gick och latis-monstret åkte vagn, men det var såå kallt!! Jag fick glasshjärna av att det blåste så kallt. Och Monstret hotade konstant med att jag inte skulle få komma på hennes kalas om jag tvingade henne att gå. Ha ha!!

Med tanke på hennes födelsedag så funderar vi på vad hon ska få i födelsedagspresent.. Vi funderar på ett marsvin faktiskt, rätt lagom stort och lämpligt för oss som inte har tid att rasta en hund eller så. M föreslog faktiskt att vi skulle köpa en katt (!!) men vi törs inte riktigt det eftersom han var allergisk när han var liten, Monstret har astma och vi ska ha bebis, så lätt att bli allergisk mot katter. Det får bli längre fram i sådana fall, dessutom så vägrar jag ha en utekatt i så här tätt område och då skulle den ju vara inne hela tiden och då går det ju liksom inte att komma undan hår och sånt för eventuella allergier. Vi skulle nästan behöva låna en katt för att se om det skulle gå. Men ett marsvin skulle ju kunna fungera bara man inte har dammspån och håller rent! Vi får se..

Ja ja, M kommer snart hem och hämtar oss för ett besök på apoteket.. Måste ha mer Airomir till Monstret och häromdagen när M åkte så hade receptet gått ut så jag ringde läkaren i morse och fick ett nytt. Dessutom måste jag ha Vectavir, har fått en sån där jäkla blåsa på munnen igen, det är väl straffet för att jag varit förkyld så länge.. De brukar ju dyka upp då. Jag har någon annan salva nu men jag tycker inte att den är lika bra och vill ha den vanliga.
Dessutom ska vi väl in på affären efter lite potatis.. Det vankas "falukorv" (som M kallar det), lax med kokt potatis och citronpepparsås, faktiskt gott.. Dessutom är det länge sedan vi åt just lax, man blir ju så less på det.

Eh.. Ser att jag måste torka lite grönt härligt snor från barnet med innan vi åker.. Yiäck.. Tur att det finns hushållspapper!!

Kommentarer
Postat av: Karro

Ha ha ha, du skriver så roligt! Härligt att ni mår bättre nu.....kraaaaam min bästis

2009-02-19 @ 10:34:19
URL: http://karoline.eak.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0