Disney on Ice

Idag har vi alltså varit i Globen på Princess Classics. Showen var jättebra och Monstret satt som ett ljus i två och en halv timme utan att ens vara kontaktbar. Hon klappade när man skulle klappa och vinkade åt figurerna då de vinkade till publiken, sötaste tjejen i världen!!

Tyvärr är det kallt som satan här idag, just nu är det (ska bara kolla i köket) -16 grader och det är kallt om man bor i södra Sverige mina vänner, så på väg in i Globen höll vi på frysa ihjäl. Vi gick väl kanske 200 meter utomhus och det räckte, Monstret frös så hon darrade och kunde inte stå stilla. Men det var det värt!!

Det var en så "kul" vakt i spärren på väg in.. När vi skulle dra biljetterna i grinden så funkade inte streckkoden och vakten kom fram. M gav sin biljett till honom och sa som det var. Vakten tittade noga på biljetten och sa lite surt "Jaha du.. Det här är en sån där du har kopierat och skrivit ut själv hemma eller?". M svarade lite svettig typ "Ehh, ne.. ehh va?". Vakten fortsatte "Så här är det många som gör vet du, men man måste använda tunnare pennor när du gör strecken i streckkoden här förstår du, annars kommer du inte in", la av ett gapflabb, rev biljetterna för hand och släppte in oss. Vakthumor är svår att förstå, jag undrar hur många han kör den där på under en föreställning och tycker att det är lika kul varje gång.

Jag ska visa lite bilder från Globen tänkte jag och det är så många att det kanske blir tungt att ladda upp sidan men det struntar jag i!!

Monstret innan det börjat, man ser även 90-kronors popcornhinken där bakom. Disney vet hur de ska ta betalt de, men popcornen var å andra sidan apgoda!! ;-)


Stjärntrollspöt som Monstret började tjata om redan då vi mötte en tjej som hade ett sånt på väg upp ur p-garaget. Det blinkar gult och låter "Disney-magiskt" om man trycker på en knapp.


Mimmi och Musse presenterar showen. Monstret tjöt "Mimmi" så fort de klev ut på isen.


Hård koncentration.


Aladdin


Törnrosa


Lilla Sjöjungfrun


Det var lite läskigt med onda Ursula så Monstret kröp upp till pappa.


Mulan


Snövit


Skönheten och odjuret


Alla prinsessorna tillsammans


Lite Mimmi, Musse och Långben innan pausen


Tänkte jag skulle visa hur mycket folk det var men de var jäkla snabba ut i pausen, det VAR fullsatt.


Askungen efter pausen


Monstret släpper inte isen med blicken fast hon både äter popcorn och ber om mer att dricka efteråt.


Vad är väl en bal på slottet?


Onda styvsystrarna provar glasskon.


Bara Askungen kan ju förstås ha den och sen blir det bröllop och bal såklart!!



Titta nu M!! Jag gjorde ett helt inlägg om Globen utan att säga en enda gång att du backade in i en pelare i parkeringsgaraget innan.. eller.. hmm.. Ooops!! ;-)

Kommentarer
Postat av: Karro

Ha ha ha, hur gick det med bilen?!? Jätte roligt om ni kommer ner, vi längtar som bara den :)



Kraaam

2009-01-06 @ 10:36:55
URL: http://odessa.webblogg.se/
Postat av: madde

hahaha å va kul. hmm har en hemlis som jag längtar efter att berätta . men det känns inte som om detta är ett pra skvaller ställe...vi får lösa det



kram kram

2009-01-06 @ 21:03:22
Postat av: madde

hahaha å va kul. hmm har en hemlis som jag längtar efter att berätta . men det känns inte som om detta är ett pra skvaller ställe...vi får lösa det



kram kram

2009-01-06 @ 21:03:41
Postat av: Ida

Det gick bra med bilen.. :-) Den gigantiska pelaren som var typ en meter bred tog platt mitt bak på våran två decimeters utstående jätte-kofångare. Men fan vad jag skrattade efteråt och vad sur Mattias var. ;-)

2009-01-08 @ 22:19:52
URL: http://vidi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0