Nyåret 2008-2009

Väldigt lugn nyårsafton, bara jag, M och monstret hemma och vi slappade mest. Jag hade lovat Monstret att hon skulle få vara uppe till tolv och titta på fyrverkeriet om hon sov en stund tidigare på dagen. När klockan var runt åtta på kvällen så satt hon och knep ihop ögonen och såg rätt bedrövad ut.. Jag frågade vad det var, om hon var ledsen? Svaret kom med en suck och en surläpp: "Men mamma jag får inte vara vaken och titta på fyrverkerier för jag har inte sovit".. Ha ha, då var jag tvungen att förklara att det fick hon visst och jag ville bara att hon skulle sova för jag trodde inte att hon skulle orka vara vaken så länge annars men att om hon orkade så skulle hon få vara uppe ändå. Lycka!! Hon var faktiskt uppe till ett innan hon gick och lade sig, så vi var ute på baksidan och tittade på fyrverkerierna vid tolvslaget.


Skål för det nya året!!




Ute och kollar på fyrverkerierna. Monstret blev inte rädd alls utan hennes kommentar när det drog igång ordentligt här runt omkring var: "Åh faan, shit pommes frites" eller hon pratar ju inte så utan sa mer: "Å saan, sitt påmmsitt".. Ha ha, jag höll på dö av skratt!! Hon är så kul!!






Vi filmade lite igår med, tyvärr är det ju så mörkt men lite syns det ju.

Här på slutet så filmar jag rakt på M och Monstret men det är ju så mörkt att de inte syns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0