I målartagen

Igår var vi till Barnens Hus och köpte de sista grejerna därifrån till bebisen. Vyssan Lull-fötter till spjälisen, en ståbräda till vagnen (om vi ska långpromenera och Monstret inte orkar gå), en babybox som jag beställt, en spegel att ha i bilen så man ser barnet där bak då det sitter baklänges och lite annat obebisrelaterat. M beställde en skötväska från nätet igår med, en skip hop, olivgrön. Perfa!

En av försäljarna på Barnens Hus gjorde en megatabbe igår med, vi stod och pratade om att få köpa ett demoex av en liten barnhammock de har där till nedsatt pris eftersom demoexet var så smutsigt, stått uppe hela sommaren, och de inte hade några fler kvar. Det hör till saken att det satt en vanlig prislapp på hammocken som sa 599:- och även en röd realapp där det stod 499:-..
När mormor började diskutera att han skulle sätta ner den med en hundring till så kunde vi ta den, pillade försäljaren BORT realappen och sa att han kunde gå ner 150 kronor på den, TILL 445!! Men VA?? Den kostade ju 499, det är ju 50 kronor nersatt bara på världens smutsigaste leksak?? Då kom han med argumentet att det reapriset var slut redan och att det var ordinarie pris som gäller, dessutom var den ju inte smutsig och hade ju bara stått uppmonterat ett litet tag.. Ha ha ha, jävla idiot!!! Behöver jag säga att vi INTE köpte den?? Vem faan pillar BORT reapriset MITT FRAMFÖR OSS och sen försöker påstå att han gått ner massor i pris, dessutom ljuger han oss rakt i ansiktet om hur länge den stått uppe? Helt jävla dum i huvudet.. Suck, en del borde lära sig att se skillnad på företagets pengar och sina egna!
Det slutade med att Monstret köpte en dator för pengarna hon fått från gammelmormor och gammelmorfar istället, det var alldeles säkert ett bättre köp iaf!

Idag har vi varit på loppis, till djuraffären och köpt hö och strö till Lars och Krister, till SIBA och bytt ut en massageplutt som inte funkade, till Rusta och köpt färg, till ÖB och köpt insektsspray, till Willys och köpt fika (eftersom alla fik stängde då vi var fikasugna) och sedan hem igen.. Monstret har ju fått mina gamla leksaksmöbler som jag hade i lekstugan då jag var liten, problemet var ju bara att de var knallröda, så nu har vi påbörjat operation måla om! Stolarna ska bli lila och bordet rosa, Monstret har bestämt, dessutom så har jag äntligen målat om lilla byrån vi köpte på IKEA då Monstret föddes (nej, jag är inte snabb) och den blir vit eftersom jag inte vet vilken sorts bebis som ska ha den.

Monstret i målarmundering


Målarstjärt!!


Där bredvid syns ju lilla byrån som nu är vit men väntar på en strykning till och en av de röda stolarna också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0