Partyprinsessa

Jag har fått en inblick i framtiden, en sisådär 14 år framåt i framtiden när jag har en tonårsdotter som kommer att vara ute och springa på disco..

Vi kom hem från Nyköping idag lite möra efter kalaset igår, det var JÄTTEtrevligt, tack så mycket för det!! God mat, trevligt sällskap och bra musik!

Monstret blev utsedd dansprinsessa of the evening, så fort musikerna började spela så sprang (och jag menar sprang) hon upp på dansgolvet och stod kvar där tills de slutade!! Hon dansade alltså mer än en timme i sträck oavbrutet och stod kvar helt ensam ute på golvet och väntade mellan låtarna, jag skojar inte om jag säger att jag har VÄRLDENS FINASTE BARN!!! Tyvärr så har jag inget kort på henne eftersom vi inte hade kameran med men jag ska se om jag kan få tag på ett av de andra tusen korten som togs så ni får se discodrottningen .. En av killarna som spelade sa i pausen mellan två låtar att "de hade en sådan söt liten prinsessa som stod och dansade framför scenen" och att han tyckte att hon var så duktig att de spelade "Idas sommarvisa" en gång mitt i alltihop eftersom musiken skulle vara för alla (han kan ju inte veta att hon dansar till såväl schlager som Thåström hemma). Monstret stod och dansade mitt på golvet medan alla tittade på och efteråt när det var paus och jag hämtade henne för att hon skulle få lite tårta så viskade hon: "Mamma, jag är duktig på att dansa.. de sa att jag var en prinsessa..!!"
Åhh.. lilla gumman det är för att du ÄR det!!! Mammas hjärta.. Sötaste lilla vännen!! Och trött var hon med, vi åkte hem efter fikat (klockan var runt 22:30-23:00) och hon somnade som ett slocknat ljus på en gång, tro jag det när man är bara fyra år och ute och rumlar på dansgolvet sent på kvällarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0