Vecka 37 och Aurora

Barnet ökar fortfarande i vikt, men växer inte så mycket på längden längre. Barnet är fullt medvetet. Det lagrar näring i sina organ för att klara eventuella påfrestningar vid förlossningen. Barnet tränar sina lungor genom att dra in och trycka ut fostervatten i dem. Ändå är lungorna de sista av barnets organ som mognar. Nu ligger de flesta startklara med huvudet nedåt. Om inte, brukar man försöka vända det.
Vikt 3 kg.

Ja, hur jag mår skrev jag ju om igår.. Pain in the ass, bokstavligen..

Vi var till Aurora idag och det var inget märkvärdigt, vi pratade om hur det kändes nu inför nästa och hon fixade en läkartid för att se om vi får igångsättning. Tiden är inte förrän den 10 augusti, en vecka innan vi är beräknade, och skulle lillfisen välja att komma ut innan dess så är det väl så då och då går vi ju iaf inte över tiden som jag är lite orolig för. M hoppas att den ska komma ut nästa vecka och jag håller med, fullständigt, jag är skitless på den här tunga magen och speciellt nu när det börjar göra ont med. Efteråt var vi ut och åt lunch på tu man hand för en gångs skull, vi drog till Sumpan och M:s gamla stammissunk Greens Bar (vilket jag går till från jobbet lite då och då, så numera är det nog mer mitt), åt tipset vilket fortfarande är samma som det var då han bodde där (Fläskfilé Oscar). Skönt att bara sitta och prata skit över lite mat ensamma en stund, det är inte speciellt ofta nu längre.

Lilla Monstret var så ledsen när vi skulle åka idag, hon ville inte alls vara hemma med farmor och farfar utan följa med oss och hon grät och grät och grät.. Hoppas att det inte är så den dagen vi ska in till förlossning, då kommer jag nog inte åka in alls utan krypa ner i sängen och hoppa över alltihop. Som tur är vet jag ju att det går över så fort man kommit utanför dörren och att hon klarar sig alldeles utmärkt utan oss, men det är fan så jobbigt!! Det här är anledningen till att det inte är jag som skolar in på dagis i den här familjen..

Jätteinspirerande väntekorridor.. sjukhus sucks..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0