Skiftesdagar

Dagarna är olika minsann..

Igår var det All work and no play.. Jobbade så jag var helt stressig och svettig (notera att jag jobbar på kontor) efter att ha varit hos barnmorskan på morgonen. På kvällen fick vi iaf soffan såld, så nu har vi mer plats för Monstret och mindre plats för gäster. Tillfälligt är det dock, vi ska hitta en fåtölj eller nåt som går att bädda ut till en säng och ha där inne istället. Har ni några förslag mottages dessa tacksamt, viktigt är dock att den finns i rosa eller lila så att Monstret kan leva med den.. Jag började plocka i ordning bebiskläderna efter Monstret igår med, allt måste ju tvättas om det ska användas igen, men åh vad sött allt är!! Pyttelitet! Det är ju så svårt att fatta att vi snart ska ha en till sån där liten!

Idag är det inte samma fart direkt, Monstret var lite halvdålig och varm igår kväll och har sovit oroligt inatt. I morse när jag skulle ha upp henne ur sängen och gå till dagis vägrade hon kliva upp, bara vände sig om och kröp ihop under täcket. Just det är ju inget nytt eftersom det händer varje morgon (hon är ju sin mors dotter) men att det faktiskt inte går att få upp henne efter tio minuter och att hon säger att hon inte mår bra händer INTE varje dag. Det var bara att skala av sig jeansen och krypa ner i sängen själv. Under dagen har hon pendlat mellan pigg och uppe och leker eller jättegrinig och ligger i soffan, suger på tummen och glor slött på tv:n. Hon har även pendlat mellan feber eller inte så jag vet inte vad hon har dragit på sig, hon är bara lite, lite hostig och har inte direkt ont någonstans heller. Kanske hon bara är uttröttad och inte orkar, precis som man blir själv ibland, hon jobbar ju lika mycket som oss om inte mer ibland. M ska vara hemma med henne i morgon eftersom jag har så extremt på jobbet nu men han kan ju aldrig ta första dagen på en sjukdom då de måste ha en ersättare i köket. Men jag vet inte, hon kan ju lika gärna vara superpigg i morgon, precis som att hon kan vara jättesjuk, man vet ju aldrig med den här donnan. Hon pendlar ju så våldsamt då hon är sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0