Sol!!

Igår var bara världens skönaste dag.. Jag och Monstret var hemma och hon fick ha sin "rekreationsdag", en sån där dag när hon egentligen är rätt pigg men man vill ändå inte släppa henne på dagis inann man är säker på att hon är frisk. Vi slappade som tusan hela dagen! Slängde ut solstolarna på baksidan, satte upp Monstrets soltält och låg och läste.. Jätteskönt! Jag vill VERKLIGEN inte vara på jobbet idag!! Jag vill ha semester..

Hela veckan ska ju vara så här, stekande sol, bara att vräka på solskydd och vara ute allt man kan! Idag smörjde jag Monstret med faktor 50 redan innan dagis, hon har ju så ljus, ljus hud och verkar lika bränningsbenägen som sin mor så det är bara ett att göra på. De är ju ute hela långa dagarna på dagis med så vi chansar inte med någon lägre faktor.. Synd att det blir så kletigt bara, men hon är ju van och är jättenoga med att hon ska smörja solskydd "för det måste man i solen" och ser till att både jag och M också smörjer in oss..

Vi hade ju planerat att vi ska åka ner till Nyköping i helgen och åka på Kolmården på lördag.. Men efter att ha sett väderprognoserna får vi se om det kanske blir en baddag bara istället, eller så åker vi tidigt och går där nere bara över förmiddagen och åker och badar efteråt. Vi får se.. Vi åker ner fredag kväll iaf så visar det sig vad vi gör, kanske Monstret får bestämma vad hon vill göra och så följer vi bara med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0