Till Madde!!

Ni andra kan ju hoppa det hära inlägget.. det kommer handla om barnstolar.. ;-)

Vi hittade en Britax Römer Baby Safe plus, fattar inte varför de ska döpa dem som sportbilar, jag skickar in en länk..
Vi tog den röda Ellen-färgen eftersom den var på rea, 1995:- eller nåt sånt.. MED bas, såklart, nåt annat är ju otänkbart eftersom jag är av naturen lat. ;-)


Vi hade ju en Autobaby med bas sist, vilken var skitbra med och kostar bara 800 på Barnens hus nu, men jag vet att jag tyckte att den var för bred och tung att bära (tydligen ska den nya vara ännu tyngre). Den här var lite smalare och inte alls lika tung, sen skulle basen vara bra om man hade rätt skålade säten och i vår bil sitter man ju på golvet typ så.. Basen hade en massa bra grejer som inte fanns med den förra också, överslagsskydd och fastspänning av bältet för att det ska sitta rätt. Nä, jag är nöjd. Jag blev ännu nöjdare när killen som plockade ut den från lagret visade att man flyttar höjden på bältena vid axlarna bara med ett handtag, inget mera dra ut bälten och försöka få dem på rätt plats igen!! Halleluja!!

Men vad vill du ha då? Man får ju nästan tänka ut lite krav och sen se vad man hittar som matchar dem.. Men det är svårt! Jag är glad att vi har ett Barnens hus med guldpersonal som går att snacka med utan att de ska sälja på en halva butiken..

Kommentarer
Postat av: madde

Ok. ja den låter ju bra. har oxå en auto baby med bas men tyckte oxå den va skit tung. Och min syster har lånat den å det är tydligen lättare att låna än att lämna tillbaka. hon har alla kläder oxå..kul kul.

men men det är bara att köpa nytt. Känns lite surt bara att hon fick nya grejor gratis medan jag behöver köpa samma saker flera gånger.

ja e int bitter;)

tack för all info.

kramar i massor.

2009-06-17 @ 16:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0