Vecka 31

Barnet är nu cirka 40 centimeter långt huvud till fot. Nu börjar det närma sig födelselängden. Många har redan hår på huvudet som kan ha vuxit upp till två centimeter. Barnet har fortfarande inte lagt sig till rätta utan ligger ibland med huvudet nedåt och ibland med huvudet uppåt eller åt sidan.

Vikt 1 800 gram.

Spark, spark, spark, vänd, spark, vänd... Så har jag det.. heeela dagarna.. Sen är det lite olika hur den ligger där inne, ibland högt, ibland lågt (kissa på sig varning) och ibland på bredden. Det som är roligt är just när man går och lägger sig och kan se verkligen hur det sticker ut en fot eller hur den vänder sig i magen. Men jag mår jättebra, halsbränna som sagt när den ligger högt upp och att benen svullnar rätt mycket emellanåt. Märks på vågen med om man har samlat vatten eller inte.. Förra veckan gick jag upp tre (3!!) kilo på fyra dagar, hmm.. nog för att vi åt glass men.. Och idag har jag gått ner 1,5 sen igår.. He he, kan det vara vatten kanske? Blir värre om det är varmt ute, men så kanske det är? Jag har ingen direkt erfarenhet av det eftersom Monstret är född i mars. Men jag mår väldigt mycket bättre än jag gjorde med Monstret, då hade jag ju så ont i svanken (får jag iofs nu med om jag sitter länge, har lagt en ihopviken fleecejacka på stolen) och stelnade ju helt i händerna. Men det är iofs nio veckor kvar.. eller är det åtta? Jag blir aldrig klok på det där med räkningen..

He he, kom just ihåg att med Monstret så satt jag ju på två kuddar när jag jobbade, minns du det Bästis? Skulle nästan behöva det nu med..

Idag ska vi på Auroramöte 2 oxå, skrev ihop förlossningsberättelsen igår kväll, men jag minns inte så mycket. Farmor hämtar Monstret på dagis iaf så vi kan sitta där i lugn och ro och prata, får se hur det går.


Kommentarer
Postat av: Karro

Hallå min fina bästis! Jag är också spänd, tänk om jag kunde ha turen med mig, tack vare din hjälp :) Är helt pirrig ju.

2009-06-10 @ 14:04:24
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Karro

Ha ha ha, kuddarna ja. Det hade jag glömt. Var det svanskotan som spökade då? Är M familj uppe?

Kraaaam!

2009-06-10 @ 14:05:58
URL: http://karoline.eak.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0