Vecka 33

När man mätt aktiviteten i hjärnan har det visat sig att det händer saker även när barnet sover. Kanske drömmer det redan. Nu kan barnet skapa röda blodkroppar och underhudsfettet lagras. Bebisen uppfattar ljus och mörker, natt och dag. Om barnet kan fokusera blicken redan i livmodern är forskare inte helt eniga om. Några hävdar att barnet lär sig fokusera först under första till andra levnadsmånaden.
Vikt 2 200 gram.

Det går fort nu gör det inte? Nu tänkte ju jag lägga upp en bild på tjockisen hära men insåg att den ligger fortfarande kvar på kameran hemma så det får jag fixa sen.. Vi har ju knappt tagit några bilder alls på magen och så den här gången, man tänker ju liksom inte på det lika mycket som man gjorde förra gången, tiden bara går.

Men jag mår fortfarande utmärkt, kan bli lite trött i ryggen ungefär som att man burit något tungt (surprise!) och har lite ont i höfterna om jag ligger i samma ställning länge då jag sover. Annars har jag konstaterat att Nummer 2 inte gillar att åka tåg, varje tågresa är en plåga i sparkar och vändningar, och att den inte gillar att man slappsitter i soffan. Måtte det börja bli lite trängre för den snart så den slutar röra sig så mycket, det börjar göra riktigt ONT..

Annars tjaa.. Allt flyter på ganska bra nu, magen växer, vi fixar lite grejer.. Monstret tycker att det är jättespännande och pratar massor om när sommaren är slut och hon blir storasyster, att mamma och pappa ska åka på sjukhuset och hämta bebisen och sen ska hon och mamma vara hemma med den jättelänge.. Skitsöt är hon!

Då så, nu uppdaterar jag här lite senare på kvällen (21:53):
Den här bilden är från igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0