Fredá.. Fréda idaaaaag!!

Igår var min pappa och min lillebror hit och grattade Monstret.. Hon bubblade på som tusan, hon som brukar vara så blyg.

Idag har varit en stressig lite galen dag, så där som det är ibland. Rätt skönt att åka hem, hämta fisalisa på dagis och gå hem i solen medan hon cyklar som en galning bredvid. Tydligen så är hon en stor tjej nu när hon har fyllt fyra och behöver inte vagnen längre eftersom hon kan cykla. Funkar alldeles utmärkt för min del, det tar lite längre tid att komma till dagis men vem bryr sig om det?

Ninis och Nunis aka Lars och Krister börjar bli lite mer vana oss och kommer faktiskt ut och tittar lite på oss då och då. Lars är helt klart tuffare än Krister även om jag tror att Krister är den dominante.. De verkar inte riktigt ha bestämt sig för vem som ska bossa där inne än så det visar sig väl, men det börjar bli lite tjatigt med duvkuttret och tjurrusningarna i buren. Jag vet dock inte om våran idé om att ta med dem upp till Jämtland i påsk var så där superbra eftersom de just har flyttat in, funderar på om jag ska be grannarna att sköta om dem en vecka så att vi kan låta dem vara kvar här hemma istället.

Beträffande nummer två på jäsning så gick vi in i vecka 19 idag, det går fort tycker jag men man har ju liksom inte tid att känna efter på samma sätt som med Monstret heller. Det är ju mest då man går och lägger sig man kan fokusera på kickandet en stund, annars under dagen är det ju fullt ös hela tiden.

I morgon ska Monstret på kalas hos sin dagiskompis Moa, enda problemet är att vi inte riktigt vet var de bor. De bor i ett nybyggt område vet jag men just därför är det inte med på varken eniro eller hitta så någon karta är helt omöjligt, det löser sig nog i och för sig. Så rasande stor är ju inte den här förorten så man inte kan lista ut var det är..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0