Fredag

Vilken soptur man har ibland alltså.. Jag har haft jordens sugigaste morgon, stressig, sen, trött och rätt sur.. Dessutom sjukt hungrig eftersom Monstret kom på att hon minsann också skulle ha en macka i morse då jag tänkte hinna slänga i mig en precis innan vi skulle gå. Eftersom det var de sista två skivorna kalkon på just den mackan och jag inte klarar av att äta något annat pålägg just nu så sa jag att hon skulle ju snart få frukost på dagis och den där det var min, vilket resulterade i en lång siren och påståendet att hon tänkte bajsa på sig för hon var så hungrig annars.. Jag som inte direkt är den piggaste, gladaste människan på morgonen tröttnade rätt fort och kastade åt henne mackan bara för att få vara ifred en stund och det resulterade ju i sin tur alltså i att jag inte fick någon frukost.

Sen när vi äntligen bråkat oss iväg till dagis och just hängt av Monstrets jacka på hyllan så kom jag på att overallen hängde kvar hemma. SUCK!! Bara att gå hem efter den.. Inte direkt vad jag hade tid med.. Missade buss 1..

Buss 2 körde det saktaste sakta ner mot stationen, man tycker ju att han kunde ha gasat lite iaf eftersom den var sen redan då den kom, men nejdå.. Det betyder ju att man får halvspringa mellan bussen och tåget och självklart, så jäkla självklart, hann jag inte fram till främre halvan av tåget där jag behöver sitta för att hinna med min nästa buss i nästa byte. Dessutom var halva vagnsättet avstängt och då blir det ju direkt proppfullt kan man ju säga, fullt av parfymiga tanter och stinkande migrationsverksgubbar i tweedkepsar och bruna afrikaloafers.

Kom ändå med nästa buss, iofs den som går den längre vägen hit till jobbet men jag var glad för det. Tänkte hinna in på webbhallen och köpa en ny mobilladdare innan jobbet (den gamla dog igår) men det var såklart inte öppet. De där finniga tonårstekniknördarna som jobbar där inne var väl trötta efter all Jolt-cola de sölat i sig inatt eller nåt och orkade inte kliva upp i morse för att öppna sin lilla tv-spelsbutik..

Det ENDA som var riktigt bra den här sugiga morgonen var när jag kom in i atriet på morgonfikat vid nio och hittade en låda med mackor som blivit över efter ett möte i morse!! Frukost till Ida!!!! Så nu är jag trött, sur, stressad men mätt åtminstone.. Man får ju vara nöjd med det lilla..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0