Medarbetarsamtal

Jag har ju glömt att berätta om mitt medarbetarsamtal jag hade med min chef häromdagen.. Vi pratar utveckling på dem och har ett separat lönesamtal sedan så tyvärr vet jag inget om den nya lönen, men en del om vad som kommer att hända det närmsta året. Iofs så ska ju jag vara mammaledig nästan hela året så lite tandlöst var ju samtalet men ändå.

Vi pratade en del om vad jag har för roll och hur den ska utvecklas, lite om hur jag trivs och hur de andra trivs med mig.. Tydligen så är de skitnöjda med vad jag gör och det är ju alltid kul att höra, men det bästa var när vi på slutet började prata om att jag har så långt till jobbet och att jag har funderat på att byta kontor.. Då föreslår min chef att jag istället ska plocka ut en laptop från jobbet och jobba lite hemifrån för de vill helst ha kvar mig här!! Nice va!!?? Jag kommer alltså kunna ta hem allt jobb som går att göra hemma och sitta där istället! Så skönt!

Sen pratade vi lite om hur länge jag tänkte vara borta med nya bebisen.. och jag berättade om när jag var hemma med Monstret och blev så less att jag gick tillbaka till jobbet då hon var 8 månader. Då föreslog han att jag skulle plocka ut laptopen innan jag gick på mammaledighet så jag skulle kunna jobba lite extra under tiden och kanske inte tröttna så lätt.. De skulle bara vara tacksamma för att jag hänger kvar lite i jobbet (tydligen så är jag lite svår att ersätta) och jag skulle få lite "vuxenvärld" och lite extra pengar.. "En WIN-WIN- situation" som han kallade det på typiskt chefsspråk!

Jag har nog världens bästa chef tror jag.. Så jäkla tillmötesgående så det är helt galet!! Sen ska jag se om jag hittar några fler utbildningar att gå, han tyckte att jag gjorde av med för lite pengar på det.. "Jobbet är inte bara jobb ju, det är utveckling med!!" He he.. Jag kan väl övertalas kanske... ;-)

Kommentarer
Postat av: Lilian Söderman Olofsson

Härligt!:o) Grattis - eller vad man säger...Verkar vara jättebra i af!:o)

2009-03-31 @ 12:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0