Söndag

Tänkte bara visa hur Monstret såg ut igår då hon skulle på kalas men det var helt omöjligt att få en bra bild på hennes piruetter så det får bli en halv bild.


Idag var vi uppe halv åtta lite drygt och ute och cyklade med Monstret vid nio-tio. Vi tog en promenad bort mot centrum och lekte lite på en lekpark innan vi vände hemåt igen. Direkt efteråt åkte vi till Väsby för att gå på apoteket eftersom det som ligger här inte har öppet på söndagarna. Behövde lite hostmedicin (eftersom jag har blivit förkyld igen, eller om det bara aldrig har slutat, och håller på att hosta lungorna ur mig) och alcosanal (vilket kan vara bra när man är gravid, mer än så går jag inte in på det). Vi passade på att fika lite när vi ändå var där med, Monstret gillar att sitta på fiket där och kolla på folk. Av någon anledning så börjar hon alltid gnälla om glass efter vi fikat klart men just nu passar det bara in.. Hon är så jäkla sur och gnällig så vi håller på att bli galna, allting ska skrikas och gnällas om och hon börjar vara billig. Fick jag skulle jag sätta ut henne i skogen några timmar..

Ikväll har vi haft ut Lars och Krister ur buren en stund, de har suttit och blivit kliade och klappade i våra knän. Gick rätt bra men de höll väl på att dö av skräck, inte en rörelse utan mer "rör jag mig inte så syns jag inte".

I övrigt är jag mest less.. Har ingen lust att jobba och känner mig bara trött och sliten, M säger samma sak och har lite "vill inte på jobbet"-ångest.. Han ska iväg i morgon efter jobbet och snacka med någon om ett eventuellt jobb och har lite annat på gång. Jag håller fast vid att om man inte vill gå på jobbet på morgonen (för att man inte vill dit och inte för att man bara är trött) så ska man leta något annat, jag hoppas han hittar något som skulle fungera bättre och där han inte behöver jobba ihjäl sig som nu. Dessutom hoppas jag att vi kommer att kunna byta i sådana fall så att han lämnar på dagis istället för mig, det skulle verkligen underlätta och ge mig lite mindre stress.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0