Tyst..

Var det så här det kändes att vara hemma själv? M och Monstret är på kalas (Monstret ville att pappa skulle gå på kalaset också) och det är bara jag, Lars och Krister hemma. Tjuter nästan i öronen för det låter så lite men jag ska precis börja röja upp lite här hemma, passar på när jag är själv.

I förmiddags var vi till Eurostop och köpte nya strumpbyxor och en t-shirt till Monstret att ha under klänningen. Hon skulle ju bara absolut ha sin sommarklänning på sig på kalaset och då måste hon ju ha något under. Vi hade en liten kontrovers inne på Lindex med om ett par skor, rosa paljettskor som Monstret fick glansiga ögon av men som tyvärr var för små.. Skoja att ungen har röstresurser.. Helt plötsligt står typ 15 kärringar där och för att glo på oss, de trodde väl att hon bröt benet eller något. Försök lite fint att förklara för en fyraåring att de där skorna som hon "älskar massor" är för små och att vi inte kan köpa dem då.. Det går ehm.. jättebra..

Vi körde också en sväng för att se så vi hittade dit där kalaset skulle vara och himmel vilket fint område. Allt är helt nybyggt, de håller faktiskt på att bygga det fortfarande så det är väl mer byggarbetsplats än kvarter, men det kommer att bli urfint där uppe. Jag blev supersugen på ett av de där husen, lite sådär arkitektstuk med öppen planlösning och massor av fönster. Synd bara att de kostar typ 3,7 miljoner.. Annars hade jag flyttat dit på en gång..

Ska ta och ta tag i det hära städandet, Monstret och M kom nog några minuter sent till kalaset eftersom de gick härifrån fem i ett och det tar ungefär 10 minuter att åka dit. Men ni vet ju vad man säger? Fint folk kommer alltid.. Å andra sidan är det typiskt oss, tidsoptimister och förseningsexperter.. Efteråt kommer de tillbaka och plockar upp mig så ska vi åka till ÖB och se om de har strö till buren där och en liten keramikmatkopp som vi kan ha grönsaker i till marsvinen. Sen måste vi handla med men jag kan inte komma ihåg vad..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0