Vecka 21

Idag har det gått rätt bra med Monstret så hon får gå på dagis i morgon.

Vi gick ju in i vecka 21 med Nummer 2 idag. Ska se om jag hittar någon info om det..

Här ska vi se:

Fostret har ännu inget underhudsfett. Det sväljer fostervatten och tränar därmed matsmältnings-organen. Fostret kissar i magen.

Tänderna börjar utvecklas nere i tandköttet. Fostret har hårväxt över hela kroppen men det faller av vid födseln. Antikroppar förs över från mamman till fostret. 

Vikt 420 gram.

Nummer 2 sparkar minst lika mycket som Monstret gjorde, det vill säga hela tiden.. Sitter jag på en stol sparkar den konstant mot byxlinningen och ligger jag ner så sparkar det åt alla håll. Får se om det gör mig galen tillslut som det gjorde sist, nu är det ju rätt ok men lite senare när det börjar göra ont med.. Suck!! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0