4 dl socker

Jag skulle ju berätta om det vidriga.. Glukosbelastningen gick till så att man får ta ett stick i fingret och se vad man har för socker (över 7 får man inte göra testet), jag hade 4,2 vilket är helt normalt. Sen får man dricka 4 (FYRA!!) dl sockerlösning som inte är så dumt vid första klunken och en mardröm innan man har fått i sig allt. RIKTIGT äckligt.. Jag mådde otroligt illa efteråt, man har ju inte ätit något innan heller ju så det finns liksom inget som håller ihop det.. Men två lååånga timmar senare får man ta ett stick till och se vad man har för värde då. Jag hade strax över 7, vilket är normalt! Bra resultat, äckllig väg dit..


Kommentarer
Postat av: Karro

Men usch! Fick du sitta där i två timmar?

Kramar

2009-05-26 @ 11:12:47
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Ida

Japp.. två lååånga timmar...

2009-05-27 @ 09:03:29
URL: http://vidi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0