Alla mammors dag!

Den här helgen har varit som veckan.. Galen! Jag är helt slut i kroppen, lite huvudvärk (antagligen för att jag druckit för dåligt i värmen) och tycker att det ska bli lite skönt att gå och lägga mig snart. Dessutom vill jag inte se ett kontoutdrag på den här helgen, det har nog seglat iväg åtskilliga tusenlappar, men det mesta var sånt som vi MÅSTE ha och en del sånt som vi MÅSTE unna oss.. Ha ha!

Igår var vi uppe tidigt och åkte till Väsby för att köpa skor och kläder till Monstret, efter en evighetsprovning godkände hon äntligen ett par lila (vad annars) skor och vi snabbshoppade lite på HM innan vi fortsatte till Eurostop och käkade lite på en av restaurangerna där. Vi tog ett sommarklädesshoppingvarv inne på Lindex till Monstret och M hittade en ny favoritaffär att köpa byxor i, tre par hittade han (och tog världens längsta tid på sig :-D).

Jag var sjukt svullen i fötterna och benen när vi kom tillbaka hem, kunde inte ha skorna jag köpte i Väsby 2 timmar tidigare ens, och det är nästan lika illa idag faktiskt. Nästan så det spänner i skinnet..

Lite senare var det Coop och matshopping på schemat, eller mat och mat, det var inte så mycket mat utan mer sånt som varit slut länge och behövde fyllas på. På kvällen så bakade jag tårtbotten till födelsedagstårtan jag skulle göra idag, en annan kommer ju ett år närmare 30 i morgon och med tårta skall sådant firas!!

Idag vaknade jag efter en sovmorgon till nästan tio av att Monstret kom inspringande med en stor blombukett och ett paket (som hon öppnade åt mig) och ropade "Grattis på alla mammors dag". M hade skjutsat henne för att köpa blommor på morgonen och de hade köpt med sig nybakt bröd och massa god frukost. Så ska en mamma vakna på Mors dag minsann!! Ha ha!! Lyxigt att få sova ut ordentligt med, det är inte ofta man är lite mosig i hjärnan när man vaknar för att man sovit så mycket nu längre..
Efter en dusch så styrde vi kosan mot Plantagen för att slåss med pensionärerna om lite blommor till krukorna och balkonglådan vi har på baksidan. Monstret fick bestämma färger på blommorna så nu ser det ut som en palett har exploderat där ute, jättehärligt är det!! Monstret har hjälpt till och plantera så allt är alldeles perfekt. :-)

Jag har sett ett område där jag vill bo med, så jäkla härligt ställe med stora nybyggda hus och golfgreen-gräsmattor runt de stora trädgårdsmöblerna och studsmattorna. Det enda som är synd är att husen läggs ut för typ 6 miljoner och uppåt och att vi bara var där för att köpa en gräsklippare och inte för att gå på visning.. Men vi gjorde ett klipp (he he) och fick med oss gräsklipparen som var nästan ny för en "billig" peng åtminstone.
Ikväll har vi varit på pizzerian och käkat för ingen orkade laga mat, däremot har jag födelsedagsbeställt risotto och lubbfilé till middag i morgon och den tummar jag inte på, och sen har jag lagt ihop tårtan. Jag hade tänkt göra tårta till jobbet med men jag hinner inte, bortprioriterat blev det, och när jag skulle börja göra MMF för att täcka den här tårtan med och göra dekorationer av så ångrade jag mig och vill ha en jordgubbstårta istället. Eftersom det är min födelsedag så får jag bestämma själv och jag vill absolut ha en jordgubbsgräddtårta, precis som vanligt! Fancy-schmancy-tårta får vänta till någon annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0