Kristi Himmelsfärd..

Det känns som en icke-högtid gör det inte? Man får en ledig dag men inte är det någon direkt anledning att fira väl?

Vi har i alla fall uträttat en hel hög med crap idag. Gungat på dagis (de har fått nya gungor där som Monstret inte hunnit prova på hela veckan så vi hade lovat att gå dit idag), köpt nya byxor (eftersom alla Monstrets byxor helt plötsligt knappt når ner till sockorna), sen har vi varit på Barnens hus och köpt presenter till kalasen i helgen (Monstret ska på ett på lördagen och ett på söndagen), ätit lunch på Donken, rensat rabatten lite, bakat paj och gjort rent i marsvinsburen. Man skulle ju behöva ha en ledig dag mitt i veckan jämt ju!! I morgon är dagis stängt och jag hade egentligen tänkt att jag skulle vara ledig, men jag har så mycket att göra på jobbet inför mitten på nästa vecka att vi nog åker in och jobbar några timmar i morgon ändå, jag och Monstret alltså. Hon får hänga på in och röja lite på kontoret, vi plockar väl med dvd:n och lite ritgrejer eller nåt så hon överlever några timmar och jag får lite gjort.. M jobbar ju vare sig han vill eller inte, vilket fungerar bra för oss i sådana fall eftersom vi kan åka hem med honom då!

Monstret smörar och bröar formen!


Hon sa att "det var ju lätt som en plätt det här"..


Fokus!!


Resultat = Björnbärspaj och vaniljvisp


Lätt recept att göra och gott som bara den blev det!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hejsan!

Det ser väldigt gott ut!

Hoppas att vi ses snart!

Kram Emelie

2009-05-23 @ 11:29:43
URL: http://lawabiding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0