Vecka 28

Vi äntrade ju vecka 28 igår och nu händer följande:

Nu har barnet stora chanser att överleva om det skulle komma. Barnet har ökat i vikt cirka tio gånger de senaste elva veckorna.
Barnet kan fortfarande vända sig ett tag till. De flesta barn fixeras sedan med huvudet nedåt i födelsekanalen fast en del lägger sig istället på sidan eller med stjärten nedåt. Då kan man försöka vända barnet.
Hjärnan börjar forma de olika vecken. Hittills har den varit ganska slät.
Vikt 1 200 gram.

Magen bubblar och har sig, bebisen är en riktigt liten huligan och det känns jätteväl utanpå magen med. Till och med Monstret har känt bebisen faktiskt även om hon såg lite skeptisk ut. Jag mår superbra nu, även om jag är fruktansvärt trött, och har inte ens haft halsbränna på flera dagar. Kom på att halsbrännan kom direkt om jag äter för mycket satsumas eller apelsin, så nu låter jag bli det och då går det faktiskt rätt bra! Tack och lov får jag inte halsbränna av kaffet än, då hade jag nog dött tror jag, eftersom jag har fått en lätt svaghet för latte och i huset brevid mitt (där M jobbar) finns en Espresso House i bottenvåningen.. He he, välbesökt.. Och *piiiip* vilket gott kaffe de gör, synd att det är så dyrt! Sen får man ju inte dricka för mycket heller, det mår ju inte bebisen bra av, men å andra sidan så måste jag hålla mig vaken hela dagarna..

Vi har i alla fall fått en tid till Aurora-mottagningen på KS, den 2:a juni, och på måndag ska jag göra glukosbelastningen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0