Vecka 29

Nu börjar det verkligen likna en riktig liten bebis. Pojkar väger ofta lite mer än flickor.

Barnet växer och frodas. Nu är det ungefär lika långt som en vanlig skollinjal, men olika barn är olika långa redan nu.

Vikt 1 400 gram.

Oj, tiden går så fort!! Bebisen sparkar, knölar, buffar, sträcker sig och gör ALLT för att det ska vara så obekvämt som möjligt för mamman som är runt omkring! Men det är det enda "besväret" just nu.. Jag mår skitbra, faktiskt!! Blir lite stel i rumpan (typ sittbenet vad det nu heter) och benen somnar när jag sitter länge på jobbet bara, men då är det ju bara att höja skrivbordet och ställa sig en stund så går det över.

I måndags var jag ju till barnmorskan och tog lite tester, allt var bra, blodtrycket fint och magen har växt tre cm till SF-mått 26 och Nummer 2 hade en puls på 150. Gömde sig lite långt bort på högersidan när Babsan skulle hitta hjärtat den lilla buse-bebisen. Jag var ju in till labbet med och tog sockerbelastning och sköldkörtelprover, sockret var bra och det andra har jag inte fått svar på än..

I övrigt så väntar vi ivrigt på att höra hur det gått för en dagiskompis till Monstrets mamma som fick åka in till förlossningen i morse!! Jag träffade henne i måndags och då var hon JÄTTEstor och hade gått en vecka över..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0