Michelin-baby

Nu har vi precis kommit hem från bvc.. Ninja har vuxit som ogräs och jag har fått bekräftat så som det känns.. Hon både äter VÄLDIGT mycket, inte konstigt att hon inte nöjer sig med amningen, och har vuxit! Jag satt faktiskt och tänkte för mig själv igår att jag tyckte att hon kändes så stor, hon föddes ju för bara 3 veckor sedan.

Men måtten efter idag är alltså:

Vikt: 4704 gr
Längd: 55,5 cm

Här vill jag påminna om födelsemåtten som var 3990 gr och 51 cm.. Dessutom så var hon ju till och med nere på 3580 gr då vi åkte hem från BB. Helt galet..

Nu fixerar hon även blicken och följer med om man flyttar på sig, jag börjar fundera på vad det är för Alienbarn vi har fått som inte fattar att hon är nästan bara nyfödd?

Liten update:
Glömde dessutom beklaga mig för att Ninja vaknade vid halv fyra i morse och vägrade somna om förrän strax före sju, klockan sju ringer mitt alarm för att kliva upp så det var ju inte ens någon idé att gå och lägga sig. Suck!! Då hade jag ändå bara sovit från halv tolv till strax före två och mellan halv tre och ja.. halv fyra då..
Det här är ju iofs ok om jag nu kunde sova lite nu på dagen för att täcka upp de förlorade timmarna, men det går inte, jag KAN inte sova på dagen. Behöver jag säga att det blir en tidig kväll ikväll?

Kommentarer
Postat av: Lilian Olofsson Söderman

Shit, hon har ju gått upp 1100g på tre veckor!!!:o) Duktig tjej! :o)



Mm, det är jobbigt att vara trött, men tänk att man ändå kan bli så glad när man tittar på de små liven - då de väcker en för sjunde gången och klockan bara är fyra på morgonen ;o)

2009-09-11 @ 10:25:32
URL: http://lilianolofsson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0