Slött, skrik och panik..

Det sammanfattar rätt bra hur det är just nu.. Några riktigt slöa timmar på förmiddagen då Ninja sover som en gris och jag inte orkar lyfta ett finger (förutom att ta en långpromenad) eftersom det är så vansinnigt rörigt då Monstret är hemma. Hon är galen nu. Eller så är det bara för att det är så lugnt här hemma då hon är på dagis som det känns så..

Men faktum är att jag är rätt trött och kan ju som sagt inte sova på dagen, så jag tar mig de där timmarna, slappar, läser och tar det lugnt för att orka hela dygnet runt med vanlig fart. Inte klokt vad trött man blir av att inte göra något! Dessutom börjar jag vara rätt ehm.. ja, jag vill inte säga uttråkad, men rastlös på att gå hemma.. Jag är inte riktigt gjord för att gå hemma föräldraledig det känner jag tydligt, börjar längta till jobbet, jag vill ha min vanliga fart och saknar att vara där! Jag tycker helt enkelt att det är aptråkigt att gå hemma, det är skönt att vara ledig på sitt sätt, men olidligt tråkigt.. Jag skulle bli en skitdålig lyxhustru det är då ett som är säkert, ha ha! Men jag ska in och hjälpa till en dag på jobbet i början av oktober i alla fall och det ska bli så skönt, jag är väldans ivrig! Men det är lite lustigt för M är superless på sitt jobb och vill gå hem och jag är superless då jag är hemma och vill åka och jobba, vi kommer nog byta "föräldraledig person" tidigare än vad vi tänkt om det fortsätter så här. Men än så länge är planerna att vi byter i påsk, när nu den är, jag är dock lite tveksam om jag vill vara hemma så länge. Vi får se om det kanske ändrar sig längre fram.. När det blir vinter och mörkt.. och trist.. och tråkigt.. Ha ha ha!

Fast det är klart.. Jag slipper ju åka pendeltåg i vinter i och för sig, det kanske väger upp?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Din header är sååå grym färg!!

Och har du gjort headerna alldeles själv?

Du är verkligen duktig!

Kram

//Emsan

2009-09-26 @ 21:21:42
URL: http://lawabiding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0